בית המשפט העליון הודיע אמש כי חברת הכנסת היבא יזבק מהרשימה המשותפת תוכל להתמודד לכנסת. רוני קרן, אחיו של דני הרן שנרצח עם בתו על ידי המחבל סמיר קונטר בנהריה לפני 41 שנים, התארח בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והביע אכזבה מהחלטת בית המשפט העליון, לאחר שבעבר שיבחה יזבק את קונטר. "החלטה אומללה. לא האמנתי שזה יגיע למצב כזה שבית המשפט ידחה את ההחלטה של הכנסת לגבי המשך השתתפותה של חברת הכנסת שגורמת להסתה. פשוט לא מאמין".

קרן אמר כי הוא "שמח שלפחות ארבעה שופטים חשבו אחרת. לדעתי, הם לא מבינים את המשמעות ומה זה גורם לאנשים הפשוטים כי ברגע שמכירים בכך שזה בסדר, ושרוצח נתעב כזה הוא שאהיד - אז מותר הכל".

באשר להתבטאותיה של יזבק שקראה לקונטר 'שאהיד' הסביר קרן כי "שאהיד לפי פירושם של המוסלמים, הוא אדם שמילא את מצוותיו. אלו המצוות שהשאהיד הזה עשה במרכאות. היא בעצם תומכת בו, תומכת בטרור ולמעשה היא נגד מדינת ישראל".

העובדה שאישה כזו תהיה חה"כ עם כל המשתמע מכך, מה זה אומר עלינו?
"אני לא מאמין שיש מדינה בעולם שתוכל להכיל מקרה כזה. לאיזה כיוון אנחנו הולכים? אני לא יודע, אני שואל באמת שאלה. לאיזה כיוון אנחנו הולכים? מה יהיה בעתיד אם בעצם רוצח נתעב הוא שאהיד, וחברת כנסת מכירה בזה?".

אם היית פוגש את חמשת שופטי העליון שהכשירו את השתתפותה בבחירות, מה היית אומר להם?
"יכול להיות שהם לא יודעים מי היה סמיר קונטר, אז הייתי מסביר להם מי הוא היה ולמה זה גורם. יכול להיות שהם לא מבינים את זה".

אתה מרגיש פגיעה אישית בקטע הזה?
"כן, אני מרגיש נבגד מהמדינה. בפעם השנייה לצערי שזה קורה".

הראשונה הייתה בשחרור של סמיר קונטר?
"כן, אבל אני מדבר על החלטת בית המשפט לגבי הנושא של צוללי הקישון".

אתה מרגיש שההחלטה הזו היא בגידה של המדינה בך?
"אני אולי אדם אחד אבל אני בטוח שהמון אנשים מרגישים כמוני. אני לא היחיד, הרבה אנשים הקריבו המון, וזו איזושהי בגידה. כן, ככה אני מרגיש וקשה לי להכיל את זה. אני מרגיש שכל הטרגדיה הזו שהייתה לגבי הרס משפחה - זו לא משפחה אחת. זה מלווה אותנו לעוד הרבה שנים. הכאב והסבל, כל מה שהוא קיבל בכלא, ההשכלה וזה שהוא חי כמו מלך במדינת ישראל, גורם לי להרגיש שהכל מותר ושאנחנו כעם ישראל, העם היהודי, מכילים את הכל".

בסיום השיחה התייחס קרן לדברי השבח של יזבק ואמר: "הייתה לה הזדמנות, וגם עכשיו יש לה הזדמנות, להתחרט על דבריה. העובדה שהיא לא עושה את זה אומרת שהיא מאמינה בזה, ודוגלת בכך שמה שהיא אמרה נכון".