התקדמות לרכישה משמעותית במשק הישראלי: רשת הסלולר הוותיקה "סלקום" סיכמה היום (שלישי) כי תרכוש את חברת "גולן טלקום" בעבור 600 מיליון שקלים, באחת מעסקאות המיזוג המשמעותיות בשנים האחרונות בשוק הסלולר. לפי גורמים המקורבים להליך המשא ומתן, הדיון אודות פרטי העסקה הסתיים, וכעת נדרשות הנהלות החברה לאשר את הרכישה.

לפי הערכות, הרכישה נועדה לחזק את מעמדה של קבוצת סלקום, להגביר הדומיננטיות שלה, ואף לחסום ככל הנראה את המיזוג הצפוי בין חברות התקשורת הוט ופרטנר - שכן במשרד התקשורת יתקשו לאשר צמצום משמעותי כל כך במספר החברות בשוק הסלולר.

כזכור, לפני מספר ימים דווח כי קבוצת "בזק" הגישה הצעה לחברת "אלקטרה", גורם השליטה ב"גולן", על סך 710 מיליון שקלים. אף על פי כן, בהנהלת "אלקטרה" העדיפו את העסקה עם סלקום, מתוך הערכה שאת העסקה עם סלקום יהיה קל יותר לאשר מבחינה רגולטורית. לפני כשלוש שנים נרכשה "גולן טלקום" על ידי קבוצת אלקטרה, בעסקה ששוויה הוערך אז ב-350 מיליון שקלים. 

מנכ״ל סלקום אבי גבאי בירך על חתימת מזכר ההבנות לרכישת גולן, ומסר: "רכישת גולן תאפשר לסלקום לבצע השקעות משמעותיות בעולם התקשורת לטובת הציבור הישראלי.  המצב הקשה ששורר בשנים האחרונות בשוק התקשורת מחייב פעולה שתחזק את סלקום ואת שוק התקשורת כולו. אני סבור שחיזוקה של סלקום, בעקבות הרכישה, תאפשר לנו לחזק את מעמדנו כשחקן תחרותי בשוק ותשרת בסופו של יום את כלל הצרכנים בישראל. סלקום וגולן, אשר חולקות רשת משותפת, הינן שותפות טבעיות ואני בטוח שהחיבור בין שתי החברות יניב סינרגיה שתתרום לתחרות".