אין נפגעים או נזק: לפיד אש נצפה בחיפה בשעות הערב היום (חמישי) מכיוון בתי הזיקוק הנמצאים בעיר. כבאים מתחנת כבאות והצלה אזורית בחיפה הגיעו לשטח כינוס בכניסה לבתי הזיקוק בעקבות קריאות רבות מצד אזרחים.

בין התלונות שהגיעו לתחנת הכבאות היו מטעם איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה, שמסרו: "בשעות האחרונות נצפה לפיד בוער במתקן האתילן (בבתי הזיקוק). צוות האיגוד הגיע למקום וערך בדיקות על מנת לקבל את הפרטים והנתונים המדוייקים".

לאחר בירור מטעם גורמי כבאות והצלה, שהגיעו לטפל באירוע, נמסר כי אין סכנה וכי מדובר בשריפה חריגה בלפיד כאמצעי בטיחות שגרתי. האירוע נסגר, והתחנה חזרה לשגרה.

מקבוצת בז"ן נמסר: "בעקבות תקלה במתקן האתילן, במסגרתה הופסקה עבודתם של טורבינה ומדחס במתקן, ישנה פעילות לפיד ערה שצפויה להימשך מספר שעות. במסגרת תפעול התקלה הופנו עודפי הגזים באופן בטיחותי ללפיד".

ראש העיר נשר, רועי לוי, כתב בחשבון הפייסבוק שלו בעקבות השריפה כי "את בתי הזיקוק צריך לסגור. אין אלטרנטיבה אחרת. הכרזנו עליהם מלחמה כבר לפני זמן רב, בכל דיון איתם הם מזילים דמעות תנין שיחד עם ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם - ראש העיר חיפה אנחנו סותמים להם את האפשרויות להתפתח. רק אתמול היה לנו שני דיונים בנושא ובשניהם המסר היה אחד. סוגרים את בז"ן. נכון זה לא שאלטר שניתן לכבות, זה תהליך ארוך וסבוך. אבל אנחנו לא מפחדים מדרך ארוכה בעיקר שהבריאות של הילדים שלנו מעורבת בזה. שוב הערב הם טוענים" לתקלה" בלפיד. שגרה של תקלות שגובה מאיתנו חללים. ביזיון.שלומי בסון מנכ"ל בז"ן, עובדיה עלי יו"ר בז"ן אתם עוקבים אדוקים אחרי הדף שלי. אז תכניסו טוב טוב לראש. אנחנו לא מפחדים מכם. אנחנו נסגור אתכם".