פעוט כבן שנתיים טבע הבוקר (שבת) בבריכה פרטית במושב בשפלה. מצבו מוגדר כאנוש, וצוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים שיבא בתל השומר תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה.

חובש בכיר במד"א רוסלן סליוסרנקו ופאראמדיקית מד"א גל סופר סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו על המדרכה בכניסה לבית אנשים שמבצעים פעולות בחייאה (בתידרוך טלפוני ממוקד מד"א), בפעוט כבן שנתיים. סיפרו לנו שהוא נמשה מבריכת נוי של דגים בחצר בית, לאחר שככה"נ שהה במשך דקות מתחת למים, הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה וטיפול תרופתי,  ופינינו את הפעוט לבית החולים תוך פעולות החייאה, שם הצוות המשיך להיאבק על חייו".

לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2010-2020) טבעו למוות בישראל 189 ילדים, מתוכם 50 מהמקרים היו בבית ובחצר הבית. עוד עולה מהנתונים כי 2 ילדים טבעו למוות בבריכות נוי.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "מצמרר לחשוב על פעוט שטובע בחצר הבית בבריכת נוי. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. פעוטות מתחת לגיל 5 יכולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים. בשל מבנה גופם הם נוטים ליפול כשראשם בתוך המים. ברגע שהפה והאף מכוסים במים הם במצב של טביעה, אינם יכולים לקרוא לעזרה או לצאת מהמים. אנו קוראים להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. לא משאירים  ילדים ללא השגחה בסביבת מקור מים. בריכות ביתיות מומלץ לגדר ולהתקין שער עם נעילה אוטומטית".