שני מקרי רצח בתוך כשש שעות בלוד ובנתניה וכן אירוע דקירה בירושלים התרחשו בסוף שבוע אלים במיוחד בצל נגיף הקורונה. בשבת סמוך לשעה 02.30 לפנות בוקר התקבל במוקד 100 של המשטרה בנתניה ובמוקד 101 של מד"א אודות פצוע מחוסר הכרה המוטל על המדרכה ברחוב הרצל בנתניה.

צוות של מד"א שהגיע למקום נחשף לגבר בשנות ה–60 לחייו, כשהוא פצוע ומדמם, ללא דופק וללא הכרה ובתום ניסיונות להציל את חייו נאלץ לקבוע את מותו. בלשים וחוקרים מתחנת משטרת נתניה שהוזנקו לזירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע ותוך זמן קצר, לאור הממצאים של הצוות הרפואי עלה כי מדובר בחשד לרצח שנגרם כתוצאה מכך שהמנוח הוכה עד מוות על ידי אחרים.

בשלב הראשוני עולה כי מדובר בדר רחוב (הומלס) שהוכה ככל הנראה על ידי אחר במהלך ויכוח שנתגלע ביניהם. במשטרה שלחו את הגופה למכון לרפואה משפטית באבו כביר ובין היתר ייבדק האם הנרצח היה בגילופין, מידע שיכול לסייע לחקירה בכל הקשור לנסיבות האירוע. החקירה בראשיתה, טרם נעצרו חשודים. בתום סריקות שערכו בלשי משטרת נתניה, נעצר תושב העיר בן 33 כחשוד במעורבות ברצח והוא נלקח לחקירה בתחנה. 

פראמדיקית של מד"א אוריאן לוקץ סיפרה. "על המדרכה סמוך לחנויות בכניסה לתחנה המרכזית שכב הפצוע כשהוא מחוסר הכרה , ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי. הפציעה שלו היתה קשה , הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

כארבע שעות קודם לכן הוזעקו כוחות משטרה ממחוז ירושלים לדירה בדרום העיר בעקבות דיווח שהתקבל אודות תקיפה על רקע סכסוך משפחתי. צוות של מד"א שהוזעק גם הוא למקום פינה לבית החולים אישה שעל פי החשד נדקרה באמצעות כלי חד. בתוך חקירה מהירה וראשונית עצרו חוקרי המשטרה בדירה את בנה של הקורבן צעיר בשנות ה – 20 לחייו כחשוד בביצוע המשטרה והוא נלקח לחקירה במשטרה.

מקרה הרצח הראשון לסוף השבוע נרשם כשלוש שעות קודם לכן בלוד. סמוך לשעה 20.10 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א אודות פצוע מדקירה ברחוב אלברט איינשטיין פינת חרמון בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א איתרו בזירה את הפצוע כסימני דקירה רבים וקשים בפלג גופו העליון. הם העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה בגבר בשנות ה- 50 לחייו בסופן נאלצו לקבוע את מותו.

עוד קודם לכן התקבל דיווח במשטרה ממודיע שמסר על צרחות רמות הבוקעות מחדר המדרגות באחד הבניינים הסמוכים לביתו וכוחות משטרה שהגיעו לזירה סגרו אותה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות הרצח. מבירור ראשוני שנערך במקום עולה החשד כי אדם אחר ארב לנרצח ובעת שהקורבן הגיע אל חדר המדרגות הפתיע אותו הדוקר, פצע אותו באורח קשה ונמלט מהמקום. 

נציין כי לנוכח האיסור שחל על שהייה ברחובות בימים אלו לנוכח תקנות של משרד הבריאות בצל נגיף הקורונה העובדה שהרחובות בלוד ריקים מאדם, גרמו לתושבים רבים לצאת מהחלונות לשמע הזעקות שעלו מהמקום. במהלך הלילה עצרו בלשי צוות החקירה המיוחד של המשטרה חשוד במעורבות באירוע, בן 26 מלוד. החשוד יובא במוצאי השבת לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשל"צ. החקירה נמשכת.

חובשת רפואת חירום במד"א, נעם בן דוד, סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות ורפואיות והענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה ממושכות, אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".