ליהיא לפיד פרסמה הבוקר (שבת) פוסט בחשבון הפייסבוק שלה בו היא מודיעה בצער על מות אביה, רפי: "לאבא שלי יש סולם, אבל עכשיו הוא למעלה בשמים. כל הילדות הייתי בטוחה שהשיר הזה הוא על אבא שלי. כי הוא באמת היה הכי חזק והוא באמת אכל כל ‏ארוחה פעמיים. בכפות ידיו הגדולות והמחוספסות הוא קדח, חיבר החליף ותיקן הכל. כי אבא שלי היה הכי בעולם".

עוד כתבה לפיד: "וכשליאור שלנו נולד אבא שלי הפך להיות סבא רפי. וזה היה כאילו הוא נולד מחדש. הוא חזר לילדות והפך לקצת ילד בעצמו. הוא לימד אותו לצלול מתחת לגלים בים, וקנה לו חרב צעצוע וכמעט כל שישי ליאור ישן אצל סבא וסבתא. ואז נולדה יעלי. ויעלי גדלה והיה לה קשה, והיא לא הבינה. ולסבא הייתה המון סבלנות אליה. הכי הרבה. וכשהבנו שיעלי לא ילדה רגילה ואני בכיתי נורא, אז אבא שלי אמר לי ״אצל שום אמא לא יהיה לה טוב כמו אצלך, אז זה התפקיד שלך״ וחיבקתי אותו. והוא הבטיח שהוא תמיד יהיה שם בשבילה ובשבילי. והוא היה. היה לי אבא הכי בעולם. ועכשיו העולם הזה פחות טוב. כי אין בו את סבא רפי. ולי אין את אבא שלי. ואני מתגעגעת כבר". 

גם בעלה יאיר לפיד ספד בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "רפי נפטר. חצי שעה לפני מותו עמדנו מעל המיטה שלו בבית החולים, "תנוח, אבא," ליהיא אמרה, "אתה יכול לנוח. אני אוהבת אותך." הוא לא מת מקורונה. אנחנו שוכחים שגם בזמן המגיפה רוב האנשים מתים מדברים אחרים. הוא מת בגלל שהוא היה חזק מדי. בגלל שהוא לא ידע איך לנוח. הגוף החזק הזה, שנסע פעם לערד עם ילדים קטנים כדי להקים את מפעלי ים המלח במו ידיו המיובלות. שבנה בית לעם היהודי ולתלמה מעל הוואדי. שהלך פעם למלחמה וחזר רק אחרי חצי שנה. עכשיו הגוף בגד בו. החזיק אותו בחיים חודשים ארוכים, מייסרים. סירב לתת לו ללכת". 

לדבריו: "הוא היה לפני כמה חודשים בן 75. עוד הספקנו לחגוג איתו. הפוגה בין הטיפולים הכימותרפיים בבית הארחה בהרי ירושלים. שולחן שבת גדול, שמח. שבט. הנכדים דיברו, אמרו לו שיהיה בריא וחזק והוא חייך חולה וחזק. אנשים תמיד דיברו על החיוך של רפי. על הנצנוץ של ההומור הטוב. זה עכשיו יהיה התפקיד של הזכרון המשפחתי שלנו. לקלף את השנה האחרונה, לזכור אותו כמו שהיה לפני המחלה. עם יעלי בבריכה, מלמד אותה בשפה שרק שניהם מבינים שעליו אפשר תמיד לסמוך. עומד על ארבע בסלון, ליאור בן החמש רכוב על גבו, לבוש בסדין מפני שהוא הרקולס, צועק "קדימה פגסוס, תעוף, תעוף!" וסבא רפי עף, מפני שבסרטים של דיסני וביחסים שלו עם הנכד הבכור, סוסים וסבאים עפים אם רק מבקשים מהם".