האגודה הישראלית לגרונטולוגיה (מדעי הזִקנה) הפיצה אתמול עצומה הקוראת לממשלה לשחרר אזרחים ותיקים מהסגר על פי מצבם ולא על פי גילם הכרונולוגי.

"הכוונה להשאיר את האזרחים הוותיקים בבתיהם למשך מספר חודשים אינה לוקחת בחשבון את העובדה שהשונוּת בקרב בני הגיל השלישי היא עצומה, כשבצד אחד נמצאים אנשים בריאים, פעילים, מתפקדים ותורמים למשק ולחברה, ובצדו השני זקנים במצבי חולי וירידה תפקודית המרותקים ממילא לביתם".

"על הרצף שביניהם קבוצות במצבים פיזיים ונפשיים שונים", כותבים ראשי האגודה בעצומה ומוסיפים: "אנו דורשים מהממשלה לגבש תוכנית של הסרת הסגר מאלה שמצבם מאפשר זאת. לסגר ממושך של אנשים מבוגרים יש השפעה על בריאות הנפש שלהם ועל רווחתם הנפשית. זה עלול לגרום להפרעות רגשיות, חרדה, כעס, נדודי שינה, דחק ודיכאון. אלו יכולים להביא לתוצאות ותגובות חמורות, להחמרה במצב הבריאותי ואף להתאבדויות ולתמותה, תופעות שהולכות ומתחזקות ככל שהסגר נמשך זמן רב יותר".

יו"ר האגודה פרופ' יצחק בריק הוסיף כי "המחיר הנפשי של בדידות אזרחים ותיקים והמשך ניתוקם מהחברה וממשפחותיהם יהיה אסון לחברה הישראלית. ממשלת ישראל חייבת להבין כי המחיר הנפשי של עוצר שיימשך זמן רב הוא גדול ויפגע בזקנים רבים".