שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בישרה היום (שני) לריינה אביטבול וליסמין מזאוי, כי הן ישיאו  משואה משותפת בערב יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל. המשואה המשותפת מוקדשת כהוקרה והערכה למתנדבות ולמתנדבים, מהדור הצעיר והדור הוותיק, בצוותי ההצלה והרפואה.

השרה מירי רגב אמרה: "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור בריינה אביטבול להשיא משואה  ביום העצמאות ה- 72 של מדינת ישראל.  ריינה, בת ה- 92 מתנדבת מכל הלב והנשמה למעלה משמונה עשרה שנים במחלקות השונות  בבית החולים 'שערי צדק' שבירושלים. ריינה החלה את התנדבותה בבית החולים, עת סעדה את בעלה מתוך אמונה, שעשיית הטוב למען האחרים עושה טוב לנשמה. מידי שבוע ועד פורים האחרון, בו ציוו עליה לעצור, לעת עתה, את ההתנדבות בשל מגפת הקורונה, הקפידה ריינה להגיע במאור פנים לבית החולים ולתת מנשמתה הענקית לאחרים. ריינה מסמלת את רוחם ההתנדבותית של האזרחיות והאזרחים הוותיקים שלנו, שעלו לישראל, בנו וניבנו בה". 

עוד אמרה רגב: "סיפור חייה ופועלה של ריינה, שהכתה שורשים במולדתנו, מבטאים את עוצמת האהבה לארצנו ולאנשיה ואת מעמקי הנתינה,  המאחדים אותנו בערכי הלכידות החברתית והערבות ההדדית, שאינם אלא שערי הצדק והחסד של כולנו". 

בנוסע למזאוי אמרה רגב: "אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור ביסמין מזאוי להשיא משואה  ביום העצמאות ה- 72 של מדינת ישראל. יסמין, מתנדבת מצטיינת, נציגת הדור הצעיר של המתנדבים במד"א שבנצרת, החלה את דרכה לפני מספר שנים כמגישת עזרה ראשונה וכיום מוכשרת כפרמדיקית מהשורה הראשונה. יסמין מייצגת את רוח הנתינה של אלפי המתנדבות והמתנדבים מכל חלקי העם  בארגון מד"א. יסמין מביאה לידי ביטוי את מסירותו, מקצועיותו ואנושיותו של ארגון "מגן דוד אדום", העומד בחזית המאבק למען בריאות העם  בישראל מידי יום וכעת, ביתר שאת, בעת המלחמה בנגיף קורונה. ארגון מד"א,  ארגון ההצלה הגדול והוותיק בישראל, חוגג 90 שנה להקמתו וזה אך טבעי להצדיע לעובדותיו, לעובדיו ולמתנדביו מכל חלקי האוכלוסיה כל יום מימי השנה, כל שכן בימים אלה של התמודדות אמיצה עם התפשטות נגיף הקורונה".

לדבריה, "יסמין פועלת להגביר את ההיכרות עם זיכרון השואה בקרב סביבתה כדי לטפח רגשות של ערבות הדדית בקרב נוצרים, מוסלמים ויהודים בישראל. בעשייתה המבורכת כמתנדבת מצטיינת במד"א וכמי שמבקשת להנחיל את מורשת השואה בקרב נוצרים ומוסלמים בסביבתה,  יסמין מחזקת את גשר האיחוד הרב תרבותי בין הקהילות השונות ובין אדם לאדם בישראל. "

טקס הדלקת המשואות הממלכתי, יערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל משתתפים, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עמנו, וזאת, כמיטב המסורת ולתפארת מדינת ישראל.