סערה פנימית במשפחת נתניהו? סערה נוספת מבית היוצר של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בישראל, התחוללה הערב (חמישי) ברשת החברתית ״טוויטר״, אולם הפעם הגדילו לעשות בלשכתו של בנימין נתניהו, ופרסמו תוך דקות הודעת הסתייגות מהדברים.

את תחילתו של רצף הציוצים ניצן הורוביץ, יו״ר מפלגת מרצ, אשר העלה תמונה מההפגנה שהתקיימה בכיכר הבימה בת״א, במחאה על המגעים להקמת ממשלת האחדות בראשות נתניהו, הנאשם בפלילים בשלושה כתבי אישום. בתגובה לכך, הגיב יאיר נתניהו באמרה מקוממת שנמחקה מהרשת ובה כתב: ״הלוואי והזקנים שימותו בעקבות ההפגנה הזאת יהיו רק מהמחנה שלכם״. 

כאמור, בלשכת ראש הממשלה ככל הנראה הרגישו צורך להסתייג במהרה ממילותיו של נתניהו הבן, ופרסמו הודעה רשמית לפיה: ״ראש הממשלה דוחה את הדברים על הסף. במאבק בקורונה אין מחנות, ואסור שיהיו. ראש הממשלה עובד מסביב לשעון כדי לשמור על בריאותם וחייהם של כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל״.

הציוץ שפרסם יאיר נתניהו  (צילום: צילום מסך)
הציוץ שפרסם יאיר נתניהו (צילום: צילום מסך)

לאחר שמחק את התגובה, בנו של ראש הממשלה לא התאפק וכתב בציוץ בעמוד הטוויטר שלו: ״כמה עיתונאים טיפשים ופופוליסטים זה לא יאמן! ניצן הורוביץ צילם עצמו מתגאה ב״הפגנה״ במימון של אהוד ברק, שלפי כל הגיון אמורה בכלל לא להיות חוקית בימים אלה (מניין בבית כנסת אסור!)״.

״אני זעמתי כי אני מבין ש״ההפגנה״ הזאת תוביל כמעט בוודאות למוות של זקנים (מאות אנשים במקום אחד, זה כמעט וודאי מבחינה ססטיסטית)״, המשיך נתניהו הצעיר והסביר: ״אז רציתי להבהיר לו מה המשמעות של מעשיהם ! שאשכרה הם מסכנים לא רק את החיים שלנו ושל ההורים והסבים שלנו (שזה הדבר האחרון שמעניין אותם), אלא גם את החיים של ההורים והסבים שלהם!  אבל בגלל שאין לי כוח למלחמה מיותרת כזאת וחסרת חשיבות העדפתי למחוק את הציוץ. אל דאגה, הציוץ של ניצן הורוביץ מתגאה במעשה שיוביל למוות של זקנים, נשאר על קנו״.

יו"ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ, הגיב לדבריו של נתניהו וכתב:"דברי הבלע של יאיר נתניהו מעוררים שאט נפש. ההסתה ואיחולי המוות לאנשי המחנה הפוליטי היריב מחליאים ורק מדגישים את חשיבות המאבק שלנו נגד השחיתות ולמען חיזוק הדמוקרטיה. במיוחד בתקופה הזו יש צורך קריטי בהגנה על זכויות היסוד של האזרחים. אני גאה במפגינים שיוצאים להגנת החברה הישראלית החופשית וממליץ ליאיר נתניהו לשטוף את פיו באלכוג׳ל״.

גם חה"כ רם בן ברק מטעם יש עתיד- תל"ם התייחס לאמירות הקשות ופנה לנתניהו ישירות בחשבון הטוויטר שלו כשכתב כי "אפילו להתבייש בעצמך אני לא מבקש כי זה כבר לא יעזור. הבן היקר של הנאשם, ראש ממשלת המעבר נתניהו. לראות ולא להאמין מה יוצא ממשפחתו בבית רה"מ".