שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר (שישי) לאירועים האלימים בשכונת מאה שערים אמש, במהלכם הותקפו ונפצעו שוטרים במהלך הפגנה אלימה של חרדים כנגדו, וילדה נפצעה כתוצאה מהשלכת רימון בסמוך למפגינים. השר גינה את תקיפת השוטרים, אך עם זאת אמר כי ישנה חובה "למנוע שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם" מצד כוחות המשטרה בשכונה כמו מאה שערים.

השר אמר כי "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים, המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי". 

עוד אמר ליצמן, כי על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסייה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה ושקט".

ח"כ מיכאל מלכיאלי ממפלגת ש"ס אמר בתגובה לאירוע, כי "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפירי סדר הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט, אך לראות סרטונים מחרידים כאלו בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרשת משנה זהירות במקומות צפופים".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב לתיעוד החמור, ואמר כי"שום אירוע לא מצדיק שימוש בהטלת רימונים לעבר ילדים  וסיכון חייהם. אני דורש מהמשטרה להשעות מידית את השוטר ואת הקצין שנתן את ההוראה להשליך את הרימון ולהעמידם לדין. קהלים אחרים היו מגיבים  להתנהלות משטרתית כזו בהפגנות ענק חריפות. העובדה שהציבור החרדי עדין נפש לא אמורה להתיר את דמו ולסכן את חיי ילדיו".

חה"כ אלכס קושניר ממפלגת "ישראל ביתנו" התייחס אף הוא לאירועים אמש במאה שערים: "ההתפרעות מכוערת של פושטקים במאה שערים אמש: השנאה נגד כוחות הביטחון וכלפי כל סממן ציוני אצל פלגים מסוימים צריכה לזעזע את כולנו. שמחתי לשמוע גינויים של חלק מהח״כים החרדים, אבל ליצמן מגנה בעיקר את המשטרה - פשוט פחדן! אני מאחל החלמה מהירה לילדה שנפצעה באירוע. שבת שלום ובריאות לכולם".

ח"כ אורי מקלב מ"יהדות התורה" אמר בתגובה, כי "כלו כל הקיצין, המשטרה איבדה כל רסן, שום סיטואציה אינה מצדיקה השלכת רימון על ילדה בת שמונה, איבוד עשתונות ופזיזות פוגענית. התיעוד המרתיח מראה את התנהלות משטרת ישראל, מקרה למקרה מצטרף לתמונת רשלנות וכשל קולוסאלי של המערכת".

ח"כ יעקב טסלר ("יהדות התורה") אמר בתגובה לאירוע הקשה, כי "הזדעזעתי לראות את האלימות מצד השוטרים! התיעוד מציג תמונה מדאיגה מאוד של אלימות משטרתית לא מידתית, בקרב אוכלוסיה צפופה וכנגד חפים מפשע! אין שום הצדקה למפרי סדר, אבל מצופה מהשוטרים לפעול בריסון, בחכמה ובמשנה זהירות, במיוחד כשהפעילות נעשית בסביבה צפופה, גם אם מדובר בפעולה להצלת חיים. המשטרה בפעולתה זו גורמת לאנרכיה ולאיבוד סופי של אימון בקרב המגזר החרדי. אני דורש למצות במהרה את הדין עם השוטרים שבצעו את הפעולה הנפשעת הזו, ולחקור לעומק את האחראי למעשה החמור".