על רקע הביקורת הקשה של נוסעים על זמני המתנה ממושכים אתמול לאוטובוסים, בשל המשך תדירות נמוכה של הקווים, למרות ההקלות בסגר – הודיעה היום (ראשון) הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על תגבור הקווים. אבל בינתיים, הרכבת לא תשוב לפעילות.

על פי המתווה החדש, יתוגברו קווי התחבורה הפעילים ויתווספו קווי התחבורה הציבורית שפעילותם הופסקה לפני כחודש, ומרשתים את הציבור למרכזי תעסוקה ומרכולים. ברשות הבהירו שהחזרה לפעילות תהיה הדרגתית, החל ממחר ובהתאם ליכולת מפעילי התחבורה לגייס נהגים שהוצאו לחל"ת.

עם זאת, התחבורה הציבורית תמשיך לפעול רק עד השעה 20.00 מידי יום ופעילותה תופסק בסופי השבוע. על פי התקנות לשעת חירום, נוסעי התחבורה הציבורית נדרשים לחבוש מסיכה ולא תתאפשר נסיעה ללא מסיכה ובכל קו תהיה מותרת נסיעה של 20 נוסעים לכל היותר. בנוסף, נקבע כי לא ניתן יהיה לשלם לנהג במזומן והנוסעים צריכים להטעין את כרטיס הרב קו לפני העלייה לאוטובוס.

רכבת ישראל לא תשוב בשלב הנוכחי לפעול, דבר שיחייב את האצת תגבור קווי האוטובוס. בינתיים, ברכבת ישראל מנצלים את ההפוגה בקידום שורת פרויקטים. פרויקט חשמול המסילה בקו המהיר תל אביב-ירושלים, הואץ והצפי הוא שלוחות הזמנים להשלמתו עד לתחנת תל אביב מרכז יוקדמו.

במקביל, מבוצעות עבודות פיתוח ושדרוג במסילות, שבימי שגרה היו מביאים להפסקת תנועת הרכבות במקטעים שונים. בנוסף, מבצעות בודות שיפוץ ושדרוג בחלק מהתחנות.

תחנת נהריה ברת שיפוץ, הכולל החלפת ריצוף, חיפוי קירות, החלפת גופי תאורה, הנמכת התקרה וצבעה של כלל אולם התחנה. בתחנת בנימינה מבוצעות עבודות להוספת שני מעברים על גשר התחנה, במטרה להקל על תנועת הנוסעים. בתחנת משה דיין בראשון לציון מבוצעות עבודות לשיפור נגישות, חידוש סימנים מובילים ושיפוץ שירותי הנכים והשילו. בכלל התחנות מבוצע מבצע של עבודות ניקיון יסודיות, גיזום עצים וריסוס העשבייה.