כדורגלן העבר איציק זוהר התראיין היום (רביעי) לתכניתו של בן כספית ב-103FM, לאחר שבתו, גבריאל, נכחה באירוע שהתרחש אמש בשכונה החרדית מאה שערים בירושלים, בו הותקפו חיילים שהגיעו לחלק מזון למשפחות במקום על ידי המון זועם מהפלג הקיצוני של העדה החרדית.

אנחנו מדברים על הבת שלך גבריאל נכון?
״כן״. 

בת כמה היא?
״20 וחצי״.

והיא הייתה אחת מהחיילים שנקלעו אתמול לאותו חצי פוגרום בשכונת מאה שערים?
״אני קורא לזה פיגוע. היא חלק מאותם חיילים שחוו פיגוע אתמול. במסגרת השירות הצבאי שלה היא ועוד כמה חיילים נכנסו לחלק מזון לנזקקים בירושלים. במהלך הניווט הם נכנסו לשכונת מאה שערים, ושם כל החבר'ה של נטורי קרתא או מה שזה לא יהיה, אני אפילו לא יודע איך לקרוא להם, והבעירו שני רכבים צבאיים. המחבלים האלו חסמו את הכביש עם פחים, ריסקו את החלונות, ואף ניסו לפגוע בחיילים פיזית. הבנות שהיו איתה היו פשוט בהלם, הרי הם לא היו עם נשקים, רק עם אמצעי מזון. כמובן, אני לא רוצה להכליל אוכלוסייה שלמה. מדובר בקומץ של אנשים שמכנים את החיילים והשוטרים נאצים, ולא מכירים במדינת ישראל. אני פשוט לא מבין למה מדינת ישראל מכירה בהם״.

אתה מביא את הקומץ מהמקצוע הקודם אני מבין. הרי תמיד היינו אומרים שאוהדי הפועל זה רק קומץ, ובית"ר זה רק קומץ, אז לכל אחד יש את הקומץ שלו.
״אני אגיד לך למה זה קומץ, אחד האנשים שעזרו הכי הרבה לחיילים, ולבת שלי, ואני רוצה להודות לו, אבל גבריאל סירבה להגיד לי מיהו כי היא מפחדת שיפגעו בו, הוא תושב השכונה שעזר להם. הוא פשוט הגן עליהם בגופו. ועדיין, יש שם אנשים שלא מכירים במדינת ישראל, אבל אם חס וחלילה נשרף שם בית הם מיד יתקשרו למכבי אש. זה מגיע לרדיו ולחדשות בגלל שמדובר בבת שלי, אבל במהלך כל השנה זה משהו שהם עושים לחיילים ולשוטרים, וזה לא הגיוני. מי שמתנהג בצורה כזו הוא מחבל לכל דבר. אף אחד לא מגנה אותם, ואם היה קורה משהו יותר גרוע מי היה נותן את הדין על זה? הבת שלי בהלם טוטאלי, היא הייתה עם סלי מזון לחלק לאנשים שצריכים את זה. הנתינה שלה ושל החיילים שאיתה היא אין סופית, אז למה להיתקל ברוע כזה? אני עומד איתה בקשר רציף, ועוד מעט אלך לראות אותה ולחזק אותה״. 

בוא נחליף מילה על זה שמחזירים טיפה את הכדורגל וקבוצות יכולות לחזור להתאמן עד 10 אנשים. זו שמחה וששון?
״בהחלט. זה נותן תחושה שהחיים חוזרים למסלול תקין. אומנם להתאמן ממרחק זה לא באמת להתאמן, וזה לעשות ריצות וכושר עם כדור ובלי כדור, אבל בהחלט יש תחושה שהחיים חוזרים למסלול תקין״.