ההורים נרתמו למניעת סגירת גן הילדים: הורים ל-37 ילדים ב"גן של חן" ברחוב הגלגל 5 ברמת גן, החליטו להירתם למאמץ למניעת סגירת הגן לצמיתות ושילמו עבור השכירות של המבנה בתקופה בה הגן היה סגור, שמסתכמת בכ-17 אלף שקל בחודש.

"הסיוע של ההורים מאוד ריגש אותנו ובעזרת השם אני מקווה שנוכל לפתוח סוף-סוף את הגן בחודש הבא ולהמשיך להעניק אהבה והרבה חם לילדים", סיפרו בהתרגשות הגננת חן באר-אבן ובעלה, משה, המנהל את המקום.

"אחרי שמשרד הבריאות הנחה לסגור את גני הילדים, נאלצנו גם אנחנו לסגור. בגן, שהוא לגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים, עבדו 12 אנשי צוות וכבר התארגנו עם ציוד מיגון מתאים מניעת הידבקות מקורונה, אבל אז קיבלנו את ההודעה", סיפרה באר-אבן.

״הגן של חן״. צילום פרטי
״הגן של חן״. צילום פרטי

ההורים לילדים הפקידו מראש שייקים לכל השנה. התשלום החודשי עמד על כ 3,300 שקל בחודש. "שמענו שהיו גננות בגנים אחרים שהפקידו את השיקים כדי לשלם את ההוצאות השוטפות, אבל לא יכולנו מצפונית לעשות את זה. זה לא פייר, לא היינו מוכנים להפקיד שיקים של הורים כשילדיהם בבית", היא סיכמה – "כולנו באותה סירה".
 
אבל ביוזמת שלוש מהאמהות לילדים בגן – יאנה גורביץ קרקו, נעמה בן דוד ומאיה סיף, החליטו ההורים שכל הורה יעביר 750 שקל, על מנת לאפשר את המימון השוטף לשכירות.

"המעשה של ההורים, שרובם תמכו במהלך, מאוד ריגש אותנו ובעזרת השם נפתח בקרוב את הגן", אמרה עוד באר-אבן – "גם קיבלנו שיחות טלפון מהורים לילדים שהם בוגרי הגן וגם הם הציעו לסייע. אנו רוצים להודות לבורא עולם ששלח לנו הורים כאלה בזמנים קשים כאלו״.