ימים ספורים לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל יוצא לדרך המיזם "חלל בלב", של עיריית ירושלים בשיתוף עם מכללת עזריאלי, שאגודת הסטודנטים שלה עומדת מאחורי היוזמה. המיזם הווירטואלי נועד להנציח את הנופלים באמצעות תמונות, צילומים, מתן סיוע לקשישים, קריאת פרקי תהילים והדלקת נרות זיכרון.

סוגי ההנצחה השונים יעלו לרשת עם ההאשטאג #חלל בלב, כאשר המטרה תהיה "למלא כמה שיותר חלקים של הלב באתר, בתקווה שהוא יתמלא באותן הנצחות".

איתי גבאי, יו"ר פורום הצעירים בעירייה, סיפר ל"מעריב" כי היוזמה לפרויקט נוגע הלב נועדה לבצע "מעשה אחד טוב" לזכר כל אחד מהנופלים. "אנחנו מקווים שכמה שיותר אנשים ייקחו חלק במיזם הזה וכך הלב יתמלא", הוא מסביר ומדגיש כי "כשהלב יתמלא לחלוטין כל החללים יונצחו".

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בכותל (צילום: מרק ישראל סלם)
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בכותל (צילום: מרק ישראל סלם)

לדברי גבאי, היוזמה לפרויקט התגבשה בעקבות אירועי התקופה האחרונה, בצל משבר הקורונה. "אנחנו יודעים שהמיזם לא יכול להחליף את הצורך של המשפחות השכולות לבוא לבתי הקברות ולהשתתף בטקסים לזכר ילדיהם, דבר שנמנע מהן בגלל הקורונה, אבל אנחנו בהחלט מקווים שזה ייתן קצת מרגוע לנפש שלהן", הוא אומר.

גם ראש העירייה משה ליאון בירך על המיזם והוסיף כי "המשפחות השכולות, שנמצאות בלבנו, יתקשו השנה בשל הקורונה לפקוד את קבר יקיריהן. יוזמת 'חלל בלב' היא יוזמה ייחודית, שלצד הנצחת היקירים תסייע לאלפי אנשים באמצעות של מעשים טובים". 

נשיאת מכללת עזריאלי פרופ׳ רוזה אזהרי מסרה כי היא מברכת את אגודת הסטודנטים של המכללה על היוזמה המקורית והמכבדת שלצד הנצחת החללים מובילה לתרומה חברתית חשובה.