הממשלה אישרה הערב (ראשון) באמצעות משאל טלפוני את התקנות החדשות לשעת חירום. בין היתר תבוטל המגבלה על 500 מטרים לצורך פעילות ספורטיבית. כמו כן, ניתן יהיה להפעיל מרפאה או חדר ניתוח המיועד לצורך טיפולים וניתוחים אסתטיים.

במהלך הדיון לאישור ההקלות הנוספות בסגר, נרשמה מבוכה כאשר השרים הפסיקו את ההצבעה בנושא ביטול מגבלת 500 המטר לפעילות גופנית בשל אי הבנות עם אנשי משרד הבריאות. בסופו של דבר, ההחלטה על ביטול ההגבלה אושרה, אך תיכנס לתוקף ביום חמישי ה-30 באפריל בשעה 8:00 בבוקר. 

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב התראיין לחדשות 12 והתייחס לבלבול בין השרים לאנשי משרדו: "אנחנו לוקחים אחריות בכל פעם שיש טעות, אנחנו עובדים בקצב מהיר וטבעי שיש טעויות".

על החזרה ללימודים אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "נשאיר את הדיון למועד החזרה ללימודים לראש הממשלה ולשרים. מקיימים דיונים כבר כמה ימים, לחשוב על דרך שבה נוריד למינימום את פוטנציאל ההדבקה ואם תהיה נדע להשתלט עליה מהר".

על עזיבת שר הבריאות, יעקב ליצמן: "לא אתייחס לעניינים הפוליטיים, השר מקבל את ההחלטות שלו. אנחנו ממשיכים ברציפות התפקודית כדי לנהל את המשבר. מנצלים את ההפוגה להיערכות טובה יותר לשלבים הבאים".

התקנות החדשות:
1. המגבלה על קיום פעילות ספורט עד למרחק של 500 מטרים תבוטל
2. האיסור על הפעלת מרפאה או חדר ניתוח לשם מתן טיפול המיועד לצורך אסטתי - יבוטל.
3. הסעיף הקובע כי הגורם המוסמך כהגדרתו בתקנה 7(א) 3 או 4 או בקנה 7(ג) לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש -אכיפה), יקיים פיקוח על עמידת העסק או החנות בתנאים הנדרשים, יימחק, לאור העובדה שסמכויות הפיקוח על קיום התנאים לגבי חנות או עסק הוסדרו גם באמצעות תיקון עקיף לתקנות אכיפה, במסדרת תיקון 7 לתקנות שבנידון.
4. בתקנת העונשין
א. תימחק ההוראה הנוגעת להפעלת מרפאה או חדר ניתוח לצורך אסתטי לאור ביטול המגבלה לקיום פעילות כאמור.
ב. תימחק ההוראה הנוגעת להפעלת חנות או מעבדת תיקונים, בניגוד לתקנה 5(א1), לנוכח העובדה שהתקנה האמורה נמחקה במסגרת תיקון 7 לתקנות יצוין כי בתיקון 7 נקבעה בתקנת העונשין, תקנת משנה נפרדת לעניין הפעלת חנות או עסק בניגוד לתנאים שנקבעו

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס לשינויים בתקנות החירום: "אני מברך על ביטול המגבלה הקיימת על פעילות ספורט עד 500 מטר מהבית, כפי שדרשתי בשתי ישיבות הממשלה האחרונות. כעת ניתן לבטל עוד הגבלות על תחומים מסוימים, שניתן גם לגביהם לקבוע מפרט דרישות (תו תקן) כמו למשל מכוני הכושר והצימרים ברחבי המדינה.

לדבריו, "צריך לאפשר לציבור ״להתאוורר״ יחד עם המשך ‏המאבק בקורונה וההקפדה על הכללים. עטיית מסיכה, מרחק שני מטר ועוד. הנושא החשוב והדחוף ביותר כרגע הוא מתן פתרונות שיאפשרו את החזרת מערכת החינוך לפעילות".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב: ״אני מברכת על כך שמשרד הבריאות אימץ את עמדתי וביטל את מגבלת 500 המטרים לפעילות ספורטיבית (מגבלה שהממשלה כולה פעלה לביטולה). לאחר שאושרה היום חזרתם לפעילות של הספורטאים באגודות ובאיגודים, בנוסף לחזרתם לפעילות של ספורטאי ההישג כבר לפני מספר ימים, אנו נערכים להרחיב את פעילות הספורט מיד לאחר יום העצמאות לתחומים נוספים עליהם הגענו להבנות עם משרד הבריאות. מדובר בהערכות לפתיחת מכוני הכושר ובריכות השחייה, חזרה לפעילות של מסגרות הספורט הפרטיות, מתן אישור לפעילות הספורט הימי לחובבים, היתר לדייג ספורטיבי וכמובן - מציאת פתרונות לסיום הליגות בענפי הכדור״.