ענף המלונאות בישראל מראה סימני חיים. האחים נקש יפתחו ב־28 במאי ארבעה מתוך 11 בתי המלון שברשותם: מלון סטאי כנרת, הרברט סמואל הריף באילת, מילוס ים המלח ובית בגליל. בכך מצטרפת הרשת לרשת ישרוטל, שהודיעה על כוונתה לפתוח שלושה בתי מלון.

בתי המלון ייפתחו תוך הקפדה על סטריליות ועל קיום הנחיות משרד הבריאות, לרבות איסור התקהלות בחדרי האוכל. "לאור מיקומם הייחודי של המלונות שייפתחו, אנו מאמינים שמדובר בבתי המלון האולטימטיביים לאירוח בתקופה זו, תוך הקפדה על הכללים והנחיות משרד הבריאות", נמסר. לאורחים תינתן אפשרות לקבל ארוחות ישירות לחדרים או לסוויטות באמצעות שירות חדרים, או לעשות שימוש במסעדת המלון, בהגשה מלאה לשולחנות, ללא מזנונים.

בהנהלת הרשת החליטו שלא להוריד מחירים. במלון סטאי כנרת, הכולל 158 חדרים וסוויטות, מחיר לילה לזוג יעמוד על 1,400 שקל ומעלה, על בסיס לינה וארוחת בוקר. במלון הבוטיק בית בגליל, הכולל 36 סוויטות, המחיר יהיה קצת יותר נמוך ויעמוד על 950 שקל ללילה.

מדובר כאמור בסנונית ראשונה. מרבית בתי המלון יישארו סגורים, וכ־40 אלף עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום. למלונות לא הובטח בשלב זה פיצוי כספי, ומדובר במתווה של העמדת הלוואות באמצעות קרן לעסקים גדולים.

מלון אחד שנותר בכל זאת פתוח לאורך התקופה האחרונה הוא קלאב הוטל אילת, בית המלון היחיד בעיר הדרומית שהתאים את אופן הפעלתו למשבר הקורונה. ברשת מדווחים כי דווקא בתקופה האחרונה נרשם גידול בהזמנות וכי משפחות רבות מחפשות שינוי אווירה לצד שמירה על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות. "אנו נקפיד בצורה היסודית ביותר על דרישות משרד הבריאות לרווחת ובטיחות אורחינו", אמר מנכ"ל קלאב הוטל נור עאמר.