פיגוע טרור ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: אישה בת 62 נדקרה היום (שלישי) בפיגוע דקירה ברחוב ויצמן בכפר סבא, סמוך לקניון G. כוחות גדולים של מד"א ומשטרה הגיעו לזירת האירוע ומצאו אותה כשהיא פצועה במצב בינוני. היא פונתה לחדר הניתוח בבית החולים מאיר בעיר, שם הודיעו מאוחר יותר כי הועברה להשגחה בטיפול נמרץ. 

התוקף, פלסטיני בן 19 מהעיר טול כרם, נורה ונוטרל על ידי אזרח תושב הוד השרון שחלף עם רכבו בסמוך למתחם. לאחר שבמשך דקות ארוכות נמנעו מלקבוע את נסיבות המקרה, דוברות המשטרה אישרה לפני זמן קצר כי מדובר באירוע על רקע לאומני.

האישה שנפגעה עמדה בתחנת האוטובוס הממוקמת מול מתחם קניון G, כאשר בשלב מסוים רץ לעברה צעיר בן 19 מטול כרם חבוש מסכה שדקר אותה ופצע אותה באורח בינוני. בכביש חלף רכב, ובו אזרח, שעצר את מכוניתו, רץ לעבר המפגע, השתלט עליו תוך שהוא פוצע אותו קל-בינוני. לאחר מכן הוא הזעיק את הכוחות.

ד"ר אורי יסלוביץ מנהל שירות טראומה במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, עדכן על מצבה של הפצועה: "המטופלת כרגע יציבה, עברה הערכה מלאה כולל צילומים, אולטרה סאונד ו-C.T. הפגיעות בעיקר הן של גפיים ודופן החזה והגב. היא עולה כעת לחדר ניתוח לצורך תפירת החתכים. היא הגיעה לפה בהכרה מלאה עם סימנים של דימום די משמעותי בשטח. התייצבה אחרי מנת דם. מספרת, זוכרת לפרטים את האירוע, מספרת בדיוק מה היה, מצבה טוב. אנחנו בכל מקרה נאשפז אותה היום, נשגיח עליה למשך היממה הקרובה ואם הכל בסדר נשחרר אותה מחר. מצבה קל".

זירת אירוע הדקירה בכפר סבא (צילום: אלון חכמון)
זירת אירוע הדקירה בכפר סבא (צילום: אלון חכמון)

כאמור, כוחות המשטרה ושב"כ בודקים את הנסיבות, ומנסים לשחזר את המסלול שעבר אותו צעיר מטול כרם. במסגרת זו, הם בוחנים האם יצא הבוקר מביתו, ואם כן - כיצד חצה את המחסומים. כמו כן, נבדק האם מדובר בפיגוע יחידני או שהמחבל משתייך לארגון מסוים.

בתה של הפצועה אמרה: "אנו מודים לכל תושבי העיר ולכל תושבי ישראל על דאגתם הכנה לאמי. התגובות החמות הרבות ריגשו את כולנו. אנו עדיין מעכלים את שאירע ומבקשים לתת לנו כעת את הזמן להתרכז בהחלמתה של אמי".

הנשיא ריבלין הגיב גם הוא לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תפילותינו נתונות להחלמת הפצועה שנדקרה על ידי מחבל בכפר סבא. מול הטרור הנורא נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום אזרחינו בכל מקום אשר יהיו". 

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד. המחבל שהגיע לאזור פגע בתושבת העיר בת 62, הוא נוטרל על ידי תושב הוד השרון שעצר כאן במקרה בזכות התושייה שלו. זה אירוע קשה מאוד ועם ישראל יתגבר עליו גם בתקופה הזו".

חובש רפואת חרום במד"א אלעזר חבאני סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו אשה כבת 62 בהכרה מלאה, היא שכבה על הכביש. ביצענו בדיקה ראשונית והבחנו במספר פציעות מדממות, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים תוך המשך טיפול ודיווח לרופאים שימתינו לנו".

הדוקר נותר במרחק מטרים ספורים מהפצועה במהלך הטיפול בה

"היתה המולה גדולה ואנשים היו מבוהלים", סיפר מתנא ליחיאל, חובש בארגון איחוד הצלה, שהיה מהראשונים שהגיעו לזירת הדקירות בכפר סבא, שעל פי החשד הראשוני הרקע שלה הוא פיגוע לאומני.

"הייתי לא רחוק משם ותוך פחות מדקה הגעתי למקום. האישה נדקרה בפלג גופה העליון. היא היתה בהכרה והענקנו לה טיפול ראשוני דחוף לעצירת הדימומים ובהמשך היא פונתה על ידי אמבולנס מד"א לבית החולים מאיר", הוא סיפר בשיחה עם "מעריב".

לדבריו, הדוקר היה שרוע לא הרחק משם ובמקום התגודדו עוברי אורח. "האירוע קרה בעת שהיו אנשים בתחנת האוטובוס הגדולה הסמוכה לקניון. חלק מהם היו מבוהלים והיתה המולה רבה", הוא סיפר עוד – "למקום הגיעו גם כוחות משטרה גדולים וכל האזור נסגר לתנועה".

פיגוע דקירה בכפר סבא. קרדיט צילום: אלון חכמון

רבקה מכלוף, נהגת מונית שעברה במקום, סיפרה למעריב: "שמעתי את הירי, עצרתי את הרכב וראיתי אישה פצועה על הכביש. מיד לאחר מכן הגיעו כוחות המשטרה למקום".

מתדלק בתחנת דלק שעובד בסמוך למקום סיפר כי הוא ראה אדם עם מסיכה על הפנים שהתחיל לרוץ לעבר האישה בתחנת האוטובוס, ואז התנפל עליה ודקר אותה. הפרמדיקים של מד"א וחובשי איחוד הצלה, שהגיעו ראשונים למקום, הדגישו כי המחבל גם עטה כיסוי ראש מלבד המסכה, כך שניתן היה לראות רק את עיניו. לכן, הם לא ידעו בתחילה או מדובר בגבר או אישה.

רבקה מכלוף, נהגת המונית שנכחה בזירת הפיגוע בכפר סבא (צילום: אלון חכמון)
רבקה מכלוף, נהגת המונית שנכחה בזירת הפיגוע בכפר סבא (צילום: אלון חכמון)

אופק פולק, שגר בסמוך לזירת האירוע, סיפר: "שמעתי צעקות הצילו. ישר רצתי לכיוון. האישה הייתה בתחנה והיא התחילה לברוח מהמחבל, רצה לכביש . ראיתי שהמחבל נותן לה מכות בגב. לא הבנתי אם זה אגרופים או דקירות. פתאום נעצר רכב ממול. יצא ממנו בחור עם אקדח. הוא ירה במחבל שתי יריות ונטרל אותו. למזל היה אמבולנס על הרחוב והוא מיד הגיע וטיפל בה".