ריינה אביטבול בת ה-92, שריגשה אמש את אזרחי מדינת ישראל כשהדליקה משואה בטקס הממלכתי לציון ליום העצמאות בהר הרצל, התראיינה הערב (רביעי) במרוקאית לקרן מרציאנו במהדורת החדשות של ערוץ 12.

״בכלל לא חשבתי שאהיה הכוכבת של טקס הדלקת המשואות״ אמר אביטבול, שזכתה לכבוד להשיא משואה בעקבות התנדבותה בבית החולים שערי צדק בירושלים במהלך 18 השנים האחרונות. ״בכלל לא חשבתי שיזמינו אותי ואיזה כבוד עשו לי״ הוסיפה.

אביטבול התייחסה לתקופה והוסיפה: ״אני מחכה לחזור לעבודה, מחכה שהקורונה תגמר ואחזור לראות את הנכדים והנינים. אני בבית כל הזמן. נמאס לי. אחר כך אני מתה לחזור לשערי צדק, מחכים לי. הלוואי שכולם יהיו כמוני ויתנדבו״.

ריינה אביטבול. באדיבות המשפחה
ריינה אביטבול. באדיבות המשפחה

״אני 18 שנה עובדת בשערי צדק, אחרי שבעלי נפטר״ סיפרה אביטבול, ״אמרתי לעצמי ׳מה אני אעשה בבית?׳ אז הלכתי להתנדב. הייתי שנתיים בכל מחלקה, שבע שנים באנקולוגיה ועכשיו ארבע שנים בבית מרחקת. אני שמה תרופות בקופסאות שיהיו מוכנות לחולים. כשהתחילה הקורונה הייתה עוד בעבודה. אמרתי בהתחלה שאני לא מפחדת אבל אמרו שלהישאר בבית יותר טוב בשבילי. מתקשרים אליי כולם להגיד לי כמה שריגשתי אותם. אני רוצה להיות סבתא של כולם״.

בסיום הראיון הפגינה המראיינת מרציאנו כישורים מרשימים בשפה המרוקאית ובירכה את אביטבול בשפת האם שלה, כשאיחלה לה: ״שאלוהים יעניק לך בריאות ושמחה, לך ולכל משפחתך, בעזרת ה׳, שתחיי עד 120״. אביטבול התרגשה מהמחווה ובירכה את המנחה ב״כפרה עלייך״. בסיום בירכה גם את כל עם ישראל ואמרה: ״שכולכם תהיו בריאים, ולעמוד על הרגליים כל יום, אל תשארו במיטה ושהמחלה תגמר כבר״.