המשטרה הודיעה לאחר תחקור ראשוני של האירוע בראש העין כי "השוטר שירה באזרח שדקר אותו ברגלו פעל כמצופה ממנו, זאת לנוכח סכנת החיים הממשית והברורה בה היה מצוי". מוקדם יותר נקבע בבית החולים נקבע מותו של האזרח בן ה-40, שנפצע באורח אנוש לאחר שדקר שוטר היום (חמישי) בראש העין ונורה על ידו. השוטר נקרא למקום בשל דיווח על אירוע אלימות והותקף על ידי האזרח, שדקר אותו ברגלו. מצבו של השוטר מוגדר קל. האזרח טופל על ידי צוות מד"א ופונה להמשך קבלת טיפול בבית החולים, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

תושבים שהיו עדים לאירוע סיפרו: "זה היה מפחיד, כמו דרמה מורטת עצבים. האזרח רץ אחרי השוטר כמו אחוז אמוק במטרה לפגוע בו כשהסכין שלופה בידו. השוטר ניסה לברוח ולגונן על עצמו ובשלב מסוים אחרי שנדקר בפלג גופו העליון הוא הסתובב וירה מטווח אפס ממש לעברו של האזרח, שלא הפסיק וניסה לפגוע בשוטר. השניים נפלו על הקרקע, השוטר קם ראשון וביצע ירי נוסף של מספר יריות. בזמן הזה הגיעו למקום גבר ואישה שצעקו לעברו של השוטר שיפסיק את הירי, האישה ניגשה אל הפצוע ושוטרים הגיעו לזירה".

במח"ש יבחנו עתה האם למרות מספר היריות עדיין ניתן לציין כי השוטר אכן פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שנשקפה סכנה ממשית לחייו.נציין כי אירועים מהעבר מלמדים שבזמן התקפת אמוק גם ירי של מספר יריות על מנת להשתלט על חשוד מתקבל על דעתו של בית המשפט כירי סביר, כך לדברי עורכי דין מהתחום הפלילי.