חוזרים בהדרגה לשגרה בצל הקורונה: עם ישראל חזר היום (שבת) לפארקים ולאתרי הטבע, לאחר כחודשיים שוממים. מטיילים רבים, בהם רוכבי אופניים, פקדו במהלך היום את יערות קק"ל, ויער בן שמן נראה שוקק ברוכבי אופניים ובמבקרים. 

גם בכנרת, שרחוקה רק כ-12 ס"מ מהקו האדום העליון, היו מבקרים. החופים עדיין סגורים וברשות הכנרת פינו נופשים וכלי רכב. בחוף שיטים פינו פקחים של רשות הכנרת נופשים, שהגיעו למקום בניגוד להנחיות. 

בשדרות ובגנים ציבוריים בתל אביב נראו משפחות עם ילדים, ולעיתים פקחים ושוטרים שסיירו וביקשו לקיים את ההנחיות של שמירת מרחק ולחבישת מסיכות. בשדרות רוטשילד היתה תנועה ערה של עוברי אורח, בהם משפחות רבות. "יצאנו קצת להתאוורר", סיפר גבר כבן 50 ממרכז העיר שהגיע עם ילדיו לשדרה.

עם ישראל חזר לאתרי הטבע. צילום: אבשלום ששוני
עם ישראל חזר לאתרי הטבע. צילום: אבשלום ששוני

כיכר הבימה והטיילת היו שוקקות בסוף השבוע במבקרים. רבים הגיעו להליכה לאורך הטיילת והיו כאלה שרצו לתפוס שמש. רבים תיעדו את עצמם בצילומי סלפי. "רציתי לצלם את הרגע שחזרתי לים. חלמתי על הרגע הזה", סיפרה בחורה כבת 30 מתל אביב. גם בחופים נראו מבקרים, אבל המשטרה מנעה את כניסתם למים, באמצעות מערכת הכריזה.

תושבים ותיקים שהיו ספונים שבועות ארוכים בבתיהם, יצאו להליכה של מאות מטרים. "הלכתי לפארק וולפסון וחזרתי. אני גם מחכה לרגע שאוכל לעלות על אוטובוס ולטייל במרכז העיר", סיפרה תושבת ותיקה המתגוררת במזרח תל אביב.

גם בשעות אחה"צ נמשכה התנועה הערה של עוברי אורח. "עשינו הליכה של חמישה קילומטרים כדי לשמוע את קונצרט הציפורים לקראת השקיעה, שעל עצי האיקליפטוס בכניסה לפארק הלאומי ברמת גן", סיפרה צעירה מגבעתיים שהגיעה עם בעלה לכניסה לפארק.