תקרית יוצאת דופן בנתב"ג: טיסה לאוקראינה עוכבה ברבע שעה - כדי שיעלו למטוס תרופה חשובה עבור ישראלי המתגורר באודסה. יאיר לב זקוק לתרופה נדירה, והמתין שהיא תגיע במטוס אשר המריא מנתב"ג. אלא שסמוך לזמן ההמראה, הוא הבין שהנהג שלקח את התרופה לשדה התעופה לא יגיע בזמן.

"אני לוקח זריקה למחלה נדירה שיש לי", סיפר אמש לב ל"מעריב" בשיחה מאודסה. "זו מחלה שמשתקת אותי, ולכן אני חייב לקחת את התרופה פעם בחודש כדי שאוכל לזוז ולבצע פעולות. הבנתי שהנהג לא יגיע בזמן, והייתי אובד עצות".

בשלב זה פנה לב לקבוצה בשם "Vip 144" של אנשי יחסי הציבור יעקב מנוסה ואבי קוזי, שמסייעת לאנשי ציבור ולכתבים. מישהו בקבוצה סיפק מיד את מספר הטלפון של מנכ"ל שדה התעופה שמואל זכאי, שמיד נתן את ההנחיות המתאימות.

המטוס עוכב למשך כרבע שעה, עובד ביטחון חיכה לנהג בכניסה לנתב"ג - והריץ אותו ישר למטוס, שהמריא לקייב ומשם לאודסה. לב, שקיבל את התרופה בזמן, אמר שהוא אסיר תודה לכל האנשים הטובים שסייעו לו, ביניהם ארי שוורץ, הרב אברהם וולף ואלי גלייבמן.

דובר נתב"ג, עופר לפלר, מסר ל"מעריב": "המנהל התורן עשה פעולה שבימים מטורפים כאלה זו פעולה שגרתית - של סיוע לכל מי שאפשר".

מייסד ומנהל רשת הקבוצות 144vip, יעקב מנוסה, פעיל ויזם חברתי שהקים את הקבוצה הראשונה לפני למעלה מחמש שנים, שמאז התפתחה לרשת של למעלה מ-30 קבוצות בתחומים שונים, מסר: "אני שמח לשמוע שהקבוצות סייעו במקרה שלי, שמצטרף לעשרות מקרים שונים ביום בהם הקבוצה מסייעת לחבריה".