שרי הממשלה התכנסו היום (שני) במטרה לאשר הקלות נוספות, ביניהן פתיחת חדרי כושר, קניונים ושווקים ברחבי הארץ. משה פדידה, בעל חנות בשוק מחנה יהודה שתועד ב"כאן 11" כשהוא תולש בזעם את תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בתוכניתו של שרון גל ב"גלי ישראל" לתיעוד ואמר כי זעמו לא מופנה כלפי ראש הממשלה, אלא כלפי שרי הליכוד: "אם אתם חושבים שאנחנו בכיס שלכם - יש לכם טעות. יום הדין יגיע ואנחנו נבוא אתכם חשבון. אל תיקחו אותנו כמובן מאליו. אל תפקירו אותנו מדממים בשטח".

ראיתי אותך תולש את התמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהדוכן שלך בחמת זעם. הספקת להירגע מאז?
"אני רגוע. אין אדם נתפס בכעסו, עידנא דריתחא. הכעס הוא לא על ראש הממשלה אלא על מקבלי ההחלטות הסובבים אותו כמו מנכ"ל משרד הבריאות שחולם בהזיות לפתוח אותנו ב-17 במאי. הרי זאת בדיחה. אתמול התפרסם מחקר לפיו רוב ההידבקויות הן במקומות סגורים ורק אחד ל-100 נדבק במקומות פתוחים. אנחנו מקום פתוח. העוול הזה משווע. ראיתי בסופרים את כל הטייקונים שמתעשרים על הגב המסכן של עם ישראל. אין מבצעים, המחירים קפצו ב-20%, עברו על כל חוקים".

פדידה המשיך: "אני בא לשוק ורואה אותו ריק, וחברים שלי חוטפים דוחות על ימין ועל שמאל ללא אבחנה, ללא אזהרה וללא רחמים ממשטרת ישראל ושום מתווה לא מתקדם. מה אתה רוצה שאני אגיד? זו מלחמה, אנחנו בעיתות מצוקה. על מי הם באים לעשות סיבוב? אם מישהו חושב שנולדתי עם חותמת על הישבן שכתוב עליה מח"ל הם טועים, אני לא בכיס של אף אחד. אנחנו לא עדר, אנחנו אנשים חושבים, יש לנו ראש על הכתפיים. אם פקידי האוצר חושבים שאנחנו ילדים קטנים והם יזרקו לנו עצמות של סרדינים הם טועים. לפחות שיזרקו עצמות של עגל, נשים אותן בחמין, זה ייתן לנו קצת טעם".

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

מאיפה בא הזעם הרגעי שתועד ב"כאן", כשאמרת שיותר לא תצביע לליכוד למרות שבאת מבית של מצביעי ליכוד. מהו הלך הרוח?
"זה היה מעשה פוליטי אבל אני אדם חופשי. הצבעתי לנתניהו בסבבים האחרונים כי הבנתי שעשו לו עוול, וגם, אני חושב שהוא מנהל את המשבר בצורה מדהימה. אבל, אם ראש הממשלה מנפנף לי השכם וערב עם מנכ"ל משרד הבריאות שאנחנו מקום חמישי בכל מה שקשור לניהול הרפואי, אני רוצה להיות במקום החמישי גם בכל מה שקשור לנושא הכלכלי".

אתה בורח מנתניהו כאילו קיבלת טלפון מהלשכה שלו.
"נתניהו זה לא ה'אישיו', יש לנו ראש ממשלה חדש, בני גנץ. המסר שלי הוא לשרי הליכוד, שהצטלמו איתנו בשוק מחנה יהודה. אם אתם חושבים שאנחנו בכיס שלכם - יש לכם טעות. יום הדין יגיע ואנחנו נבוא אתכם חשבון. אל תיקחו אותנו כמובן מאליו. אל תפקירו אותנו מדממים בשטח".