טרגדיה בבירה: אישה נספתה הבוקר (רביעי) בשריפה שפרצה בדירתה ברחוב היען בשכונת מלחה בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום על מנת להעניק לה טיפול רפואי, איתרו אותה ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה. הדירה בה אירעה הדליקה היא דירה מאולתרת שנמצאת בחניון מתחת לבניין מגורים. מחקירה ראשונית של חוקרי הכבאות בזירה, מסתמן כי ככל הנראה מדובר בהצתה של ערימת בגדים שהונחה במרכז הדירה. 

טפסר ניסים טויטו מפקד מחוז ירושלים, התייחס לאירוע ואמר כי ״מדובר באירוע טרגי. סמוך לשעה רבע לשמונה הבוקר, התקבל דיווח בחדר המבצעים התחנה על שריפה שפרצה בדירת מגורים ברחוב היען בשכונת מלחה בירושלים, עם חשש ללכודים. ארבעת צוותי לוחמי האש שהגיעו למקום פרצו את פתח המבנה ותוך כדי הסריקות איתרו לכודה, חילצו אותה והעבירו אותה להמשך טיפול רפואי של מד״א.

בהמשך, לצערנו, נאלצו הכוחות לקבוע את מותה. מדובר בתופעה שכיחה ומטרידה של הסבת חניונים ומחסנים לדירות מגורים מאולתרות המהוות מלכודות מוות, בעיקר בשל מחסור בפתחי שחרור חום ועשן וכן חוסר באמצעי מיגון ובטיחות באש ומערכות חשמל מאולתרות". 

השריפה ברחוב היען בירושלים (צילום: דוברות כבאות והצלה)
השריפה ברחוב היען בירושלים (צילום: דוברות כבאות והצלה)

פראמדיק מד"א, דודי גור, סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במקום. במהלך הסריקות בדירה אותרה אישה מחוסרת הכרה כשהיא סובלת מכוויות ושאיפת עשן, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

כזכור, לפני כחודש, אישה אחרת נספתה בשריפה שפרצה בדירה ברחוב דרור בפתח תקווה. שלושה צוותי כיבוי שהוזעקו למקום איתרו את גופתה. במסגרת האירוע התרחשה קריסה חלקית של גג המבנה, וזומן למקום מהנדס מטעם העירייה.