מג"ד חרוב בבה"ד 1, סא"ל תומר מלצמן, העניק השבוע לסבו משה אהרונסון, שלחם בפלמ"ח, תעודה וסיכת מ"מ, כחלק מפרויקט "מדור לדור" בצה"ל, שבמסגרתו מגיעים קצינים קרביים אל לוחמי תש"ח המסתגרים בבתיהם בגלל מגיפת הקורונה ומעניקים להם תעודת הוקרה.

השנה מוביל חיל החינוך והנוער כמה מיזמים חינוכיים לציון 100 שנה לייסוד כוחות המגן ולציון 72 שנה לתקומת המדינה. לנוכח התפשטות הקורונה, בחרו בצה"ל לקיים מיזם שבו מפקדים בכירים משוחחים בטלפון עם לוחמים מהארגונים ההגנה, פלמ"ח, אצ"ל ולח"י, ובד בבד מגיעים חיילים לבתיהם ומעניקים להם זרי פרחים ואיגרות ברכה חתומות בידי קצין חינוך ונוער ראשי.

משה אהרונסון  (צילום: דובר צה''ל)
משה אהרונסון (צילום: דובר צה''ל)

לוחמי העבר מספרים כי השיחות והמפגשים גרמו להם לחוש גאווה גדולה."הפרויקט הזה חשוב כי הוא מזכיר לנו שישנם אנשים שעבדו קשה מאוד ונלחמו על הקמת המדינה", אומר סא"ל מלצמן, "רוב האנשים האלה נמצאים בבידוד בבתיהם כבר כמעט חודשיים, ואי אפשר לתת להם את החיבוק וההכרה שמגיעים להם. בזמנים אלה חשוב מאוד לזכור ולהזכיר שאנחנו ממשיכים את השושלת שהם התחילו.

"עבורי זו הזדמנות לחבר את זה לשושלת האישית שלי. סבא שלי עלה לארץ אחרי השואה, התגייס מיד לפלמ"ח ולחם בקרבות בפרוזדור ירושלים יחד עם חטיבת הראל. בשנים האחרונות למדתי שסבא המשיך בשירות מילואים פעיל עד מלחמת לבנון הראשונה, כשאני נולדתי. אני רואה את עצמי כממשיך דרכו. כשהגעתי אליו, סבא ירד אליי עם שתי תעודות הוקרה נוספות שקיבל השנה – אחת לשורדי שואה ואחת ללוחמי תש"ח. עבורי זה היה רגע מרגש מאוד, בייחוד בשל העובדה שזכיתי להעניק לו עוד הוקרה".