היום (שבת) הייתה השבת הראשונה לאחר פתיחת 20 גנים לאומיים ושמורות טבע, בעקבות ההקלות עליהן הודיעה הממשלה בתחילת השבוע, וכ-15 אלף מטיילים יצאו אל הטבע. בין האתרים הבולטים היו קיסריה עם כ-2000 מטיילים, עין גדי ובית גוברין עם כ-1200 מטיילים בכל אתר, ואשכול עם כ-1000 מטיילים.

רעיה שורקי ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה: "שבת ראשונה של טיולים בשגרת הקורונה הייתה משימה מאתגרת עבור רשות הטבע והגנים, הבוקר זימן לנו גם מזג אוויר הפכפך שהעצים את האתגר. אבל המאמץ היה שווה כאשר ראינו את האושר,השמחה וההתרגשות של הקהל מהיציאה אל הטבע, ההליכה באוויר הפתוח של המבקרים והילדים.

"הופתענו מהסבלנות והאורך רוח של הציבור תוך יישום ההנחיות, בחלק מהמקרים נאלצנו להעיר לחלק מהמבקרים לעטות מסיכה בשטח הפתוח. המחקרים מוכיחים שהיציאה אל הטבע וההליכה באוויר הפתוח מוסיפים לבריאות, אנחנו שמחים שמתאפשר לנו ״לצייד״ את הציבור במרשם לטיול בטבע".

מטיילים במערת אצבע פארק הכרמל (צילום: רן פרץ)
מטיילים במערת אצבע פארק הכרמל (צילום: רן פרץ)

כזכור, רשות הטבע והגנים הודיעה השבוע על פתיחתם של 20 גנים לאומיים ושמורות טבע בכל רחבי הארץ לציבור המטיילים, זאת בהתאם לתוכנית שהוצגה למטה לביטחון לאומי. הביקורים ייעשו על פי הנחיות משרד הבריאות. בין האתרים שנפתחו נמצאים הגנים הלאומיים מעיין חרוד, קיסריה, ירקון תל אפק, מקורות הירקון, אפולוניה, בית גוברין, הרודיון, הקסטל, עתיקות עין גדי, מצדה (לרבות חיזיון), פארק הבשור, ושמורות הטבע בניאס, נחל שניר, נחל עיון, יהודיה, עין אפק, החולה, נחל תנינים, עיינות צוקים, עין גדי ומצוק הצינים.

בתוך כך, שבת סוערת נרשמה בכנרת, עם רוחות וגלים גבוהים. ברשות הכינרת מקווים כי המשקעים שירדו היום, יוסיפו עוד 10.5 ס"מ, להשלמת מלוא מפלס הכינרת העומד על 208.905- מטרים. מתחילת עונת הגשמים עלה מפלס הכנרת ב-2.995 מטרים.

הכנרת (צילום: רשות הכנרת,אייל כהן)
הכנרת (צילום: רשות הכנרת,אייל כהן)

חופי הכנרת עדיין סגורים לציבור בהנחיית משרדי הפנים והבריאות. אתמול פונו מאות רוחצים מחופי הכינרת אליהם נכנסו למרות ההנחיות, השילוט והאזהרות, וחרף העובדה כי אין שירותי הצלה, ובכך סיכנו עצמם ואת בני משפחתם. גבר בן 35 טבע ונמשה חסר הכרה ממיי הכינרת, עבר החייאה ע"י צוות מד"א ומאושפץ כעת בבי"ח פוריה במצב קשה, מורדם ומונשם. איגוד ערים כינרת פנה לשרי ומנכ"לי משרדי הפנים והבריאות בבקשה להחזיר את שירותי ההצלה טרם יקרה אסון.