השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הורה היום (ראשון) לשב"ס להטיס את נתי חדד הכלוא בתאילנד בגין החזקת נשק וסמים, לישראל, בה ירצה את שארית עונשו. בשב"ס התכוונו להמתין עם הבאתו בשל התפרצות הקורונה, אך השר ארדן הורה להביאו כעת ולפטור את משפחתו מעלויות הכרוכות בכך. 

ארדן כתב במכתב לשב"ס: "מזה זמן רב אני מקדם, יחד עם בכירים אחרים, את העברתו של האסיר נתי חדד מהכלא בתאילנד לריצוי יתרת מאסרו בישראל. נתי, שהקים בתאילנד מרפאה ששירתה מטיילים ללא ביטוח רפואי, נעצר ונדון למאסר, ולאור נסיבות מעצרו ומאסרו, ראיתי לנכון לפעול להעברתו לארץ. כבר במרץ 2019 חתמתי יחד עם שרת המשפטים על צו שמאשר את העברתו – אולם לצורך ביצוע ההעברה נדרש גם אישור שלטונות תאילנד".

"בשבוע שעבר עודכנו כי שלטונות תאילנד אישרו סופית את העברתו של נתי לריצוי מאסרו בישראל, ואולם ידיעות שהתפרסמו בשם "גורמים בשירות בתי הסוהר" ציינו כי שב"ס לא יפעל להבאתו לארץ בתקופת משבר הקורונה, בשל חשש מהדבקה של אסירים וסוהרים. מתחילת משבר הקורונה נקטנו בצעדים חסרי תקדים כדי למנוע את כניסת הנגיף ואת התפשטותו בבתי הסוהר. דווקא הצעדים שנקטנו, מאפשרים לנו לנהל סיכונים ולפעול להעברתו של נתי לארץ בצורה מוגנת שתבטיח שההעברה לא תסכן אף סוהר או אסיר".

עוד כתב ארדן כי "ולאור העובדה שההיערכות להליך ההעברה אורכת זמן, אני מבקש להנחות את שב"ס וכל הגורמים העוסקים במלאכה, להיערך ללא דיחוי להעברתו של נתי, גם דרך מדינה שלישית ככל שטיסות ישירות מתאילנד לא יתקיימו בתקופה הקרובה. כמו כן אעדכן, כי בכוונתי לפטור את נתי ומשפחתו מנשיאה בעלויות ההעברה, כך שגם סוגיה זו לא צפויה לעכב את התהליך".