הממשלה אישרה תיקון נוסף להנחיות הציבור: וועדת השרים לענייני קורונה אישרה אמש (ראשון) את עדכון התקנות לשעת חירום - כך שמעתה תבוטל ההנחיה להימנע משהייה בגנים ציבוריים, ובתוכם גם האזורים המכילים מתקני כושר משותפים, לאחר שמוקדם יותר נרשמה דילמה סביב סוגיה זו. כמו כן, אושר קיום חתונות מצומצמות בהשתתפות עד 50 איש. 

הוספת הגינות הציבוריות וגני השעשועים למקומות המותרים לשהייה עולה לדיון ברקע גל ההקלות בשבוע שעבר, שהביא במהלך השבת לעליה משמעותית במספר הישראלים שיצאו לשטחים הציבוריים, לאחר שבועות ארוכים של בידוד חברתי.

כמו כן החליטה הממשלה כי הגבלת פעילותם של עסקים וחנויות בשעות הערב בתקופת הרמדאן, ביישובים שמרבית תושביהם מוסלמים, תיעשה מעתה רק ביישובים שהוכרזו כ"אזור מוגבל". עוד הוחלט כי הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.

בנוסף, אישרה הממשלה כי חוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו. שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.

בנוסף, חוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: ״משרד הבריאות הביא לאישור הממשלה תקנות שמאפשרות את השהייה בגנים הציבוריים. זה מוצדק ונכון. אבל מה ההגיון להותיר את האיסור על שהייה בחופי הים והרחצה בהם? אני קורא למשרד הבריאות לתקן את העיוות הזה. לא ניתן לאכוף את התקנות הקיימות ולהסביר את ההגיון שבהן. יש לאשר את פתיחת עונת הרחצה״.

כזכור, ביום חמישי האחרון התחדשה פעילותם של עסקים נוספים, בהם חדרי הכושר ומכוני האימון הפרטיים - תחת מגבלות שמירת המרחק וההיגיינה המקובלות, מה שעשוי לגרור ביקורת על החלטת הממשלה בשל חוסר השיוויוניות בנושא.

שוב וויכוחים בין משרדי האוצר והבריאות על מתווה החזרה לשגרה:
במשרד הבריאות אומרים כי הם מוכנים ללכת להקלות נוספות, אבל יעדיפו שהם יהיו במערכת החינוך ולא במסעדות. מנסים לחפש מדד מספרי קבוע שבעקבות המדד הזה ניתן יהיה להחזיר את גני הילדים וא׳-ג׳ לכיתות מלאות. מסתמן כי כאשר יהיו פחות מ-2,500 (כעת 4,800) חולים פעילים בישראל, ניתן יהיה להחזיר את הכיתות להרכב מלא.

קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (צילום: מרק ישראל סלם)

במשרד האוצר, לעומת זאת, מציעים מתווה שונה, לפיו בערים בהם יש ממוצע של פחות חולה חדש על כל 7,000 תושבים יחודשו הלימודים, בכוונה להפריד בין הרשויות ולאפשר לישובים בהם התחלואה פחותה לחזור לפעילות.

כמו כן, באוצר רוצים היו להחזיר לפעילות את המסעדות ב-17.5, גל ההקלות השלישי, אולם במשרד הבריאות חוששים מכך וטוענים כי גם במדינות אירופה אשר החלו לצאת מהמשבר טרם נפתחו מסעדות ובתי קפה.