"מהפכה עבור הנוסעים": שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (שני) מספר הודעות בנוגע לקו הרכבת החשמלית, בראשן, ההודעה כי החל מה-24 במאי, קו רכבת מהיר לתל אביב יגיע עד תחנת סבידור מרכז. השר ערך היום את נסיעת הבכורה מתחנת האומה בירושלים, המכונה גם תחנת נבון, עד לתחנת תל אביב סבידור, בנסיעה שנערכה בהשתתפות מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, וכן בכירים ממשרד התחבורה והרכבת. לדברי השר, עד חודש ספטמבר, קו הרכבת החשמלית ימשיך ויגיע עד להרצליה.

עוד ציין כי לוחות הזמנים לפתיחת הקו לציבור הוקדמו בזכות האצת עבודות התשתית שבוצעו בתקופת הקורונה, בה הופסקה תנועת רכבות הנוסעים. "לא כיף לראות תחנת רכבת ריקה, אבל זה זמני. התחנה תתמלא בנוסעים שמחים יותר, עם רכבת נוחה יותר, שקטה יותר ומהירה יותר, וזאת תודות למנכ"ל ולכלל העובדים של רכבת ישראל", אמר סמוטריץ'.
 
מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו כ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019, הושלם חשמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החשמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז, צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים.

סמוטריץ' ומנכ''ל הרכבת בנסיעת הבכורה של הקו המהיר (צילום: טל שבתאי, לע''מ)
סמוטריץ' ומנכ''ל הרכבת בנסיעת הבכורה של הקו המהיר (צילום: טל שבתאי, לע''מ)

עם חנוכת הקו, הצפויה כאמור ב-24 במאי, יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב. כמו כן, יופעל שירות הרכבות גם במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, וזמן הנסיעה לתחנת תל אביב סבידור-מרכז יעמוד על 42 דקות.

 מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, ציין כי מדובר בנקודת ציון היסטורית לחיבור בירת ישראל תל אביב, באמצעות קו רכבת מהיר ישיר ומתקדם. "זהו הישג חשוב לחברת רכבת ישראל, שמהווה מנוף הן מבחינת שירות והן בהסתכלות עתידית לתכנית הפיתוח של הרכבת, שכוללת החלפת צי הרכבות הקיים, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה". 

בנוסף, הודיע השר כי לקראת המחצית השנייה של השנה הבאה, יתווספו 24 קורנות חדשים וירוקים, שיעשו, לדבריו "מהפכה עבור הנוסעים", והוסיף כי "המשמעות בפועל היא פחות תקלות ובעיות, יותר קרונות ונסיעות, יותר קיבולת נוסעים ויותר דיוק בלוחות הזמנים. זה ישתלם הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים".