מנכ"ל חברת "אל על", גונן אוסישקין, שיגר היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו התריע מפני פירוק אפשרי של חברת התעופה לאחר 72 שנות פעילותה, ברקע המשבר המתמשך בענף התעופה עקב ההתגוננות ממגיפת הקורונה, וכתב כי "כראש הממשלה אתה נושא באחריות העליונה לכך שלאחר שבעים ושתיים שנה אל על תסיים את דרכה במשמרת שלך ולכן אנו מבקשים שלא תתקבל החלטה מבלי שתינתן לנו האפשרות להציג לך את ההשלכות של הדרישות החדשות של משרד האוצר".

"כפי שבוודאי ידוע לך", פתחו באל על, "חברת אל על נמצאת במצב קשה כמותו לא ידעה מעולם שלא באשמתה. טענות האוצר כאילו הקושי של חברת אל על והצורך במתן הלוואה קשור להתנהלותה טרם המשבר משוללות כל יסוד ואין להם אחיזה במציאות. מיום ההפרטה ועד למשבר הקורונה אל על עמדה בפירעון כל חובותיה ולא בקשה הלוואה או מימון מהמדינה".

עוד נכתב בפניה: "מדינות רבות בעולם הבינו את חשיבות התעופה הלאומית ונחלצו לעזרת חברות התעופה שלהן, בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים - במענקים, דחיית תשלומי מיסים ואגרות, הלוואות ומתן ערבויות מדינתיות בהיקף של 90 אחוז - אנו מצפים שגם ממשלת ישראל תפעל בדרך דומה".

דני גולדשטיין, גונן אוסישקין ומיקי שטרסבורגר (צילום: סיון פרג')
דני גולדשטיין, גונן אוסישקין ומיקי שטרסבורגר (צילום: סיון פרג')

באל על ביקשו מנתניהו: "אנו מבקשים כי תנחה את משרד האוצר לתקן את המתווה שהוצג על ידו אמש ולהסיר את המגבלות הבלתי ישימות. משרד האוצר מסרב לחבר את אל על למכונת ההנשמה כפי שעשו מרבית מדינות העולם. המלצות האוצר מייצרות מצג שווא של "הצלת אל על" כאשר בפועל מדובר בחתימה על תעודת הפטירה של אל על".

לסיכום, הזהירו בחברת התעופה כי "ללא החלטה מידית, אל על תסיים את דרכה וכפועל יוצא מדינת ישראל תאבד את היכולת הקיימת לה כיום בתחום התעופה המסחרית וההשלכות הנלוות, עד כדי הגעה למצב של 'אי במצור', בעתות משבר".