לאחר המחסור הקשה בביצים לקראת ובמהלך חג הפסח, משרד החקלאות הודיע היום (רביעי) כי צפוי בשבועיים הקרובים מחסור בפלפלים. למרות זאת, מגדלי פלפלים דוחים את הטענות.

במשרד החקלאות טוענים שהמחסור בפלפלים נובע מהמעבר בין עונות השנה, והודיעו שפתיחת ייבוא פלפלים מחו"ל, ללא מכס, תיבחן על ידי השר החדש שייכנס לתפקידו בסוף השבוע, אבל חקלאים בערבה התיכונה, המגדלים פלפלים איכותיים לשיווק בארץ ובעולם, דחו את טענות משרד החקלאות על מחסור.

"אין מחסור בפלפלים. זה פייק ניוז של המשרד ורשתות השיווק שרוצות להגדיל רווחים על חשבון הצרכן בייבוא פלפלים זולים מירדן, כאשר המחירים נותרים גבוהים ממילא", אמרה דוברת המועצה האזורית ערבה תיכונה, יעל שביט. לטענת החקלאים, אין מידע ופרוטוקול על אופן הגידול של הפלפלים בירדן, ריסוסים או איכות המים לגידול.

קטיף פלפלים בערבה התיכונה. צילום: גלעד לבני
קטיף פלפלים בערבה התיכונה. צילום: גלעד לבני

"זו בושה וחרפה שמשרד האמור להגן על חקלאי ישראל מעודד ייבוא מארצות כמו תורכיה וירדן, במקום לתמוך בייצור מזון טרי מקומי ולחזק את ביטחון המזון, בעיקר בתקופה קשה זו בה הוכיחו החקלאים בישרל התגייסות לייצור תוצרת טרייה ובריאה סביב השעון ואף ספגו הפסדים עצומים מסגירת השווקים בארץ ובעולם", אמרה עוד שביט.

חבר הוועדה החקלאית בערבה התיכונה, אורן קורין, הוסיף שההיצע אמנם ירד בשל עונות המעבר, אבל לדבריו, אין הצדקה להסטריה ולייבוא פלפלים. "חקלאים בערבה התיכונה זרעו בינואר מאות דונמים של פלפלים, במטרה לתת מענה לעונת המעבר והם קוטפים אותם בימים האלו", הוא אמר בשיחה עם "מעריב".

לדבריו, במהלך עונות הפלפלים, המחיר הממוצע שחקלאי מקבל עבור ק"ג פלפלים עומד על כ-3-2.5 שקלים ובתקופת המעבר המחיר עולה ל-8-7 שקלים לק"ג. "כשאנחנו מוכרים ב-3-2.5 שקל, רשתות מוכרות על הפלפלים לצרכן ב-9.90 שקלים ובתקופה הזו, המחיר ברשתות עולה לעיתים ל-15-13 שקל", הוא הוסיף – "אין הצדקה לפתיחת השוק לייבוא. זה יביא לחיסול ענף הפלפלים, כפי שקרה לאחר ייבוא העגבניות".