מחאת הנכים חזרה לרחובות לרחובות: למרות השרב הכבד, המפגינים, בהובלת קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", חידשו את המחאה וחסמו היום (שלישי) את כביש החוף באזור מחלף עתלית לכיוון דרום. בשעות הצהריים המוקדמות הם הגיעו להפגין מול בניין קריית הממשלה בתל אביב.

המפגינים יצאו לכיוון תל אביב מעתלית בשיירת מכוניות לאורך כביש 2 עד לאתר ההפגנה, שם החלו, כאמור שיבושי תנועה מקומיים. לטענת המפגינים, אף שהממשלה עצמה העבירה חוק בחודש פברואר 2018, היא לא הצליחה עד עכשיו לגבש מתווה לעוד שתי פעימות להעלאת קצבת הנכות, שעדיין רחוקה מאוד משכר המינימום בישראל. בחמשת החודשים האחרונים המתין ציבור הנכים לבשורה כלשהי בנוגע ליישום החוק, אולם זו לא ניתנה עד עכשיו.

המחאה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל נתי ביאליסטוק כהן, מראשי המחאה, אמר אתמול כי "אני מצפה לדבר פשוט - ששר הרווחה החדש איציק שמולי ושר האוצר החדש ישראל כ"ץ יוציאו לפועל החלטת ממשלה שהתקבלה כבר לפני יותר משנתיים. על שמולי ליישם אסטרטגיית יציאה מהמשבר גם של משרדו, ולוודא שכל עמותות הרווחה, המבצעות עבור המשרד פעולות ושירותים, ימשיכו לתפקד גם אחרי המשבר. כל דבר אחר, או שיהוי בשתי הפעולות האלה, יובילו אותנו לאסון חברתי".