עמית אלמוג, צעיר בן 21 מרמת גן, הוא החשוד ברצח בת זוגו, מאיה ווישניאק ז"ל בת ה-22 מאורנית - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על-פי החשד, פרץ ויכוח שהסלים בינה לבינו - והוא חנק אותה למוות. כששבה אימו לבית הוא סיפר לה כי ביצע את המעשה המזוויע, התנפל עליה, חנק ודקר אותה והיא נפצעה באורח קל.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון, טענה עורכת הדין מטעם הפרקליטות בבג"ץ, תמר פארוש, כי החשוד אלמוג שיבש את הבדיקה הפסיכיאטרית שלו, ובכך לא נתן להשלים ולמצות את הבדיקה הראשונית אפילו. בפני השופט עופר גרוסקופף הודיעה עורכת הדין פארוש: "אדוני רואה, משלא מוצתה הבדיקה, אינני יודעת מתי הוא ישנה את התנהגותו ויאפשר להשלים את הבדיקה ולהשלימה על ידי הפסיכיאטר המחוזי".

מוקדם יותר, התייחסו לראשונה בני משפחתה של ווישניאק לאסון שפקד אותם. האם הילה דיברה ראשונה ובדמעות ובקול חנוק סיפרה על הבת שאיבדה לשווא: "מאיה שלנו נפש חופשייה ותאבת חיים. היא לימדה את כולנו שאין דבר כזה בלתי אפשרי. היא הציבה יעדים, חשבה באופן מקורי, ילדה של אושר ושיחות עמוקות.  ידעתי לזהות כל נימת קול וכל הבעת פנים. ראיתי אותך עולה ופורחת ועכשיו מה יהיה?".

מאיה ווישניאק (צילום: פייסבוק)
מאיה ווישניאק (צילום: פייסבוק)

מיד אחר כך דיבר אביה אריאל ששיתף את הנוכחים בכישרונות של בתו: "מאיה הייתה מוכשרת באמנות ובפילוסופיה ובמוזיקה. היא ניגנה בסקסופון והייתה לה יכולת ציור מדהימה. לצד זאת היא למדה כימיה ומתמטיקה". האב הוסיף כי הם נענו לבקשה לתרום את אבריה של מאיה משום ש"זו הייתה המשאלה שלה".

האב סיפר עוד שכאשר מאיה היתה תלמידת תיכון היא חתמה על כרטיס אדי לתרומת איברים. "מאיה, כמו מאיה, כבר בתיכון עשתה כרטיס אדי. מי חלם אז, אבל אחרי שנפרדנו ממנה באבו כביר, ניגשו אלינו מהמרכז הלאומית להשתלות ושאלו אם אנחנו מוכנים לתרום את קרניות עינייה. כעת שני עיוורים יזכו לראות את החיים בורוד בזכות מאיה שלנו".

לאחר מכן סיפרה אחותה על הקשר שלהן בבכי: "אנחנו תאומות, הקשר שלנו מיוחד. לא היינו צריכות מילים אלא רק מבטים. פרצוף אחד ואני מבינה הכול. היינו כל כך דומות ואת השלמת אותי. היית החצי השני שלי. אני מחכה שתרדי למטה במדרגות ותצחקי. לולי שלי - נישאר משפחה מאושרת ותומכת אני מבטיחה לך. את אף פעם לא תהיי חלק מהסטטיסטיקה". 

אייל אחיה נשא גם הוא דברים אחריה וסיפר על היחסים המיוחדים שהיו לו ולאחותו: "היינו אוכלים וצוחקים יחד. היא הייתה מאוד חכמה, חכמת חיים לא מהעולם הזה. היו לה המון תכניות לעתיד ואולי היא הייתה כובשת את העולם. כמה שאני עצוב שלא נראה אותך, כמה אני מתגעגע לריבים המטופשים וליציאות שלנו. רק בשבוע שעבר הבטחת שנלך לחוף בסידני. אל תדאגי מיה, אף אחד לא נכנס לחדר שלך אפילו שאת לא פה".