משרד האוצר דורש ממשרד החינוך לקצר את החופש הגדול של תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בתשעה ימים לפחות - כך נודע הערב (חמישי) ל"מעריב". 

בנוסף, יו"ר ארגון המורים הוותיק, רן ארז, מסר איגרת לציבור המורים והודיע כי הוא אינו מקבל שום שינוי בלוח הזמנים של שנת הלימודים, שנקבע להסתיים ב-20 ביוני.

"יפה בן דוד הציעה שהמורים תמורת הימים שהם לא מלמדים בבית הספר, יחזירו בערך תשעה ימים של למידה פרונטלית", הסבירו גורמים המעורים בפרטים והוסיפו כי "רן ארז שלח אגרת וקבע ששנת הלימודים תסתיים ב-20 לחודש הנוכחי. עם כל הכבוד לרן ארז, הוא לא ראש הממשלה והוא לא קובע את הדברים. הוא גם היחיד שלא חתם על הסדרה של תנאי המורים שלו".

רן ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רן ארז. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, משרד החינוך פרסם לפני כחודש מתווה חדש לבחינות הבגרות, במסגרתו הוחלט כי בחינות הבגרות יתקיימו החל מה-22 ליוני ועד סוף חודש יולי, והתלמידים התבשרו כי החופש הגדול יצומצם משמעותית ועבור חלקם יידחה מועד גיוסם לצה"ל.

בנוסף, התבשרו התלמידים כי הם צפויים לאבד מספר ימי חופש במהלך יולי־אוגוסט, אולם כעת, לאחר שפורסם מתווה הבחינות החדש, עולה כי החופש הגדול יהיה קצר מתמיד עבור תלמידי התיכון, שיסיימו את בחינות הבגרות שלהם רק בסוף חודש יולי.