תל אביב־יפו

כיכר דיזנגוף
בשל מיקומה הפכה הכיכר ללוקיישן פופולרי לפיקניקים בתקופה האחרונה. מסביבה אינספור מסעדות, מכל הסוגים, והכיכר המתחדשת, עם המזרקה המשופצת, התמלאה במחצלות־מחצלות ועליהן קבוצות של צעירים ומשפחות.

כיכר דיזינגוף (צילום: OLALA)
כיכר דיזינגוף (צילום: OLALA)

גן מאיר
מדובר בגינה ידידותית לא קטנה בקרבת דיזנגוף סנטר, בין הרחובות קינג ג'ורג' וטשרניחובסקי. זהו מתחם ירוק בלב האורבניות התל־אביבית. ניתן למצוא בגן שבילים מוצלים, ספסלים, בריכת דגים, גן שעשועים וגינת כלבים. המתעצלים להכין את סלסילת הפיקניק שלהם תמיד יוכלו להצטייד בפיתה ממסעדת המזנון של השף אייל שני (קינג ג'ורג' 30) או לאסוף מנת טייק אווי משלל המסעדות שבאזור.

פארק צ'ארלס קלור
מתחילה (או נגמרת) בקצהו הדרומי של רחוב הרברט סמואל, הריאה הירוקה הרחבה הזאת, הצמודה לחוף, בדרום העיר מציעה מדשאות מוריקות והרבה ספסלים. ניתן גם להמשיך ולטייל בנמל יפו הסימפטי.

גן קריית ספר
הגן הזה בלב תל אביב משופע בפינות חמד על שטח של כ־12 דונם, כחלק ממתחם קריית ספר התחום בין הרחובות יהודה הלוי, עמרם גאון, סעדיה גאון, וילסון ולינקולן. במקום תוכלו למצוא בריכות אקולוגיות, גינת תבלינים, שטחי דשא מוצלים.

ירושלים

פארק עמק הצבאים
זהו אחד מהפארקים העירוניים הפתוחים הגדולים ביותר בישראל – 205 דונם שלמים בלב ירושלים. בפארק תוכלו למצוא פינות ומרחבים ירוקים לפיקניק, מסלולי הליכה, אגם, וכמובן בעלי חיים, ובהם צבאים כמובן. הכניסה היא חינמית והילדים יוכלו ליהנות ממפגש עם צבי אחד או שניים.

פארק עמק הצבאים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
פארק עמק הצבאים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גן רבינוביץ' (גן המפלצת)
גן השעשועים הזה בשכונת קריית היובל בירושלים הפך לסמל ירושלמי מוכר בזכות המפלצת – מערכת של מגלשות לילדים. את המפלצת יצרה פסלת צרפתייה בשם ניקי דה סן פאל בראשית שנות ה־70. אם אתם מחפשים מיקום לפיקניק עם ילדים, מדובר באטרקציה מושלמת שתעסיק אותם אחרי שתסיימו לערוך את הפיקניק שלכם בחורשה הצמודה לגן.

טחנת הרוח במשכנות שאננים
לא מאוד רחוק מגבעת התנ"ך – ודי קרוב לעיר העתיקה – ניצבת שכונת משכנות שאננים (ימין משה). אחרי שתסיימו להתרשם מהאווירה הייחודית והשקטה שאופיינית למשכנות שאננים, תוכלו לערוך פיקניק קטן במתחם טחנת הרוח. מתאים גם לפיקניק עם ילדים, שתוכלו לקחת אותם מאוחר יותר למוזיאון במקום שמוקדש למונטיפיורי שבנה את השכונה. שדרות בלומפילד.

באר שבע

פארק הילדים
מדובר באחד הפארקים המומלצים בבירת הנגב למשפחות עם ילדים וגם לפיקניק במדשאות הרחבות. הפארק, השוכן בשכונת נווה מנחם, מונגש לאוכלוסיות עם מוגבלויות. מה יש: מתקני משחקים, אומגה, מתחם ספינת פיראטים, מפל מים, אמפיתיאטרון ועוד. גולת הכותרת כאן לדעת לא מעט אנשים היא האגם הגדול. הפארק ממוקם בחלקה הצפון־מערבי של העיר, במרחק נגיעה ממוזיאון הילדים לונדע.

גן הפעמון
הפארק נמצא בשכונת נווה נוי שבצד הדרומי של נחל באר שבע. הפארק מציע משטחי דשא רחבים, ישנה הצללה במקום, ספסלי ישיבה, מתקני משחקים לילדים, תאי שירותים ועוד. מלבד האפשרות הקוסמת לפיקניקים על המדשאות, גן הפעמון מציע מקום ייעודי למנגלים, ובסמיכות אליו, במרכז הקניות "מול 7" יש מסעדות רבות שיכולות לשדרג את החוויה.

חיפה

פארק נחל הקישון
הפארק משתרע על שטח של 33 דונמים ובלבו אגם גדול אשר ניזון ממימיו של נחל קישון. זהו מקום נפלא לבילוי וטיול לכל המשפחה. לצד הפארק הוכשר מגרש חניה גדול. בין גבעות דשא ירוקות נמתחים בתוכו שבילים ארוכים ורוב הפארק נגיש לבעלי מוגבלויות. את האגם מקיפים שלל עצי אשל עבי גזע וצמחייה ירוקה שכוללת המון שיחי הרדוף הנחלים ועצי צל רבים. שבילים מוליכים אל פינות ישיבה מוצלות, ובמספר מקומות יכולים מטיילים לנפוש בפיקניק נעים.

פארק נחל הקישון (צילום: צילום מסך)
פארק נחל הקישון (צילום: צילום מסך)

פארק הכט
פארק חדש הממוקם בכניסה הדרומית של חיפה, משקיף אל הים ומשתרע על 75 דונם. מה יש: מערכת שבילי הליכה, ריצה וטיול באורך של שלושה קילומטרים, משטחי החלקה לרולר בליידס ולאופניים, מתקני אקסטרים לסקייטבורד, מגרש כדורגל ואזור פיקניקים מוצל ומאובזר. במקום גם שרידי ארכיאולוגיה לחובבי הז'אנר.

מה בסל?

במסעדת "לה שוק" בכיכר דיזנגוף בתל אביב הבינו את הפוטנציאל של הפיקניקים האורבניים והקימו בכניסה למסעדה עמדת פיקניק מגניבה שממנה אפשר להזמין אוכל ואלכוהול. כחלק מהשירות הם מחלקים חינם לשימוש הלקוחות סלסילת פיקניק ומפה משובצת כדי שיהיה אפשר לשבת בכיף בכיכר וליהנות מאווירה אחרת.

גם בבאר שבע גיבשו אנשי בר עתיקה מיזם דומה. אחרי שהבר היה סגור חודשיים החליטו שם להקים על מדשאות העיר העתיקה הסמוכות לבר מתחם פיקניק ייחודי. הכניסה למתחם חינם, ובו פינות ישיבה ואפילו מוזיקת רקע ותאורת אווירה. את הסלסילות, הכוללות מחצלות, אפשר למלא בשתייה ואוכל. מטרת המיזם היא לאפשר לתושבי העיר מגיל 18 ומעלה לבלות במקום פתוח תחת כיפת השמיים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.