ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לדברים שכתב העיתונאי והפרשן הפוליטי בן כספית בחשבון הטוויטר שלו, לפיהם "מעון רה"מ מוזנח כי שרה נתניהו מסרבת לפנות אותו לטובת שיפוץ", וטען באמצעות הודעה שפרסמה לשכתו, כי הוא ורעייתו שרה "מוכנים לעבור לבית בקיסריה כדי לאפשר את שיפוץ המעון בבלפור".

וזו לשון ההודעה: "ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה לא ביקשו שיפוץ בבלפור וגם לא ביקשו מעון רשמי חליפי. גורמי הביטחון והבריאות הם אלו שקבעו כבר לפני מספר שנים שמעון ראש הממשלה בירושלים מהווה סכנה חמורה לביטחונם ובריאותם של המתגוררים בו".

עוד נכתב, כי "מצבה של הקומה השנייה במעון רה״מ מהווה סכנה בריאותית מוחשית. יועץ מקצועי קבע בחוות דעת שהקומה השנייה 'אינה ראויה למגורי אדם'. הצנרת מתפוצצת, התקרות נוזלות ובקטריות פעילות קיימות במערכת המיזוג, בקירות ובארונות. כדי לבצע את התיקונים ההכרחיים, גורמי הביטחון הציעו לפנות את ראש הממשלה לבית מלון בעלות של מיליוני שקלים לקופת המדינה, דבר שראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה סירבו לעשות". 

"כדי לחסוך הון עתק לקופת המדינה ובהמלצת גורמי הביטחון, הסכימו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לעבור לתקופה של כחצי שנה לקיסריה כדי לבצע את התיקונים הנדרשים במעונו, תיקונים שמשרד ראש הממשלה התעכב מלעשותם לאורך שנים שנים בניגוד להנחיות", נכתב בתגובה שפרסמה לשכת ראש הממשלה.

כספית התייחס מוקדם יותר לסרטון שפרסם יאיר נתניהו, ובו נראים קירות המעון בבלפור כשהם מכוסים עובש ומוזנחים: "אז יאיר נתניהו העלה עוד שרשור קורבני-בכייני על תנאי החיים בבלפור", פתח כספית והוסיף כי "העובש. לא רק בקומה ראשונה, גם בשניה! ומה נסגר עם הג'וקים? ולמה לא קונים להם מיקרוגל? האמת היא שלמקרא שרשוריו מתגנבים גם ללב הערל ביותר הרהורי חמלה על האומללים הכלואים במקום. אז בלית ברירה, יצאתי לברר מה באמת קורה".

עוד הוסיף כספית: "ואלה הממצאים: יש פרוצדורה מסודרת לגבי רכש של צרכי המעון. היא לא מסובכת, אבל שוכני המעון מעדיפים לעקוף אותה ולחפש דרכים יצירתיות אחרות. הבית אכן מוזנח, אבל זה בגלל שהגברת לא מוכנה לפנות אותו לטובת שיפוץ. כבר שלוש שנים. התנאי היה שישופץ גם המעון הפרטי בקיסריה. עד לא מזמן, התנאי הזה נדחה ע"י האחראים. לא מזמן, נשברו האחראים".

יאיר נתניהו  (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

"בינתיים", המשיך הפרשן, "הסירוב לפנות את המעון בבלפור עומד בעינו. ובינתיים משרד הביטחון משלם קנסות לקבלני השיפוץ שכבר נבחרו. הוקמו הזמנות של 14 מיליון ש"ח לטובת השיפוץ אבל זה לא ממש עניין את מי שמקונן. מצד שני, עוד שנה וחצי אמורה רויטל גנץ לסבול שם".

כספית סיכם: "בליכוד אומרים שה"מעון החלופי" לראש הממשלה החלופי הוא דרישה של כחול-לבן. גנץ אומר שלא מעלה על דעתו לגור במקום שאינו ביתו בראש העין, או בלפור. אז אני מציע פשרה: בואו נבטל את המעון החלופי. מה אומרים?".