הודיה מונסנגו, הישראלית בעלת הצרכים המיוחדים שנעצרה בפרו לאחר שנתפסה בשדה התעופה בלימה בחשד לניסיון הברחת סמים לישראל, שוחררה היום (ראשון) למעצר בית אצל משפחה יהודית בבירת פרו. אחיה של הודיה, מאור, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

הודיה שוחררה מהכלא בפרו לאחר תשעה חודשים למעצר בית, שלום מאור. הופתעתם?
"מה זה הופתענו? היינו בשמיים, עד עכשיו אנחנו בקושי מעכלים את כל הסיפור הזה".

מי הודיע לכם?
"בעיקרון אנחנו בקשר עם העו"ד, היה דיבור על זה בימים האחרונים אבל זה לא היה חד משמעית וברוך השם אתמול הוא הודיע לנו, בערב כשיצאה השבת עדכן אותנו, שהודיה ממש יצאה החוצה".

דיברתם איתה?
"כן דיברנו איתה, ברוך השם היא הייתה בעננים, היא לא האמינה שזה קורה. ברוך השם".

באיזה מצב היא יוצאת החוצה?
"האמת היא שעדיין לא הספקנו לדבר איתה יותר על הדברים, מה היא חווה ואיך היא מרגישה, כי אנחנו עדיין בהתרגשות שהיא בכלל יצאה".

מי איתה שם?
"כרגע אף אחד לא נמצא אבל יש תוכנית גדולה שאבא שלי יטוס לשם".

עם הקורונה זה בטח לא פשוט.
"בגלל הקורונה עכשיו יש לנו הרבה בעיות ,אבל משרד החוץ כן עובד לעזור לנו לסדר לו טיסה לשם".

לאן היא הולכת?
"כרגע היא נמצאת אצל משפחה יהודית בקהילה היהודית, קרוב לבית חב"ד, בשיתוף פעולה עם בית חב"ד יעשו לה תוכנית. חשוב לציין גם שהדרך עדיין לא נגמרה, הודיה עכשיו רק במעצר בית, היא עדיין לא השתחררה, אנחנו עדיין מחכים לחנינה שהנשיא ריבלין שלח לנשיא פרו".

רק הנשיא של פרו יכול לשחרר אותה?
"כן, זה חלק מהתוכנית של העו"ד".

יש בקשה כזאת?
"יש בקשה כזאת".

כמה זמן זה ייקח?
"אין לנו הגדרה של זמן, בפרו הזמנים שם זה ממש לא דומה למה שקורה פה בארץ".

מי שהניע את זה היה בעיקר נשיא המדינה?
"בעיקר נשיא המדינה, העו"ד שלנו אלן לואי, משרד המשפטים שאיתנו יד ביד, משרד החוץ, ברוך השם יש הרבה גורמים שאיתנו בכל הסיפור הזה, לא לבד".

מה היא סיפרה לכם בכמה מילים שהספקתם לדבר?
"דיברנו איתה, היא ממש התרגשה, כולנו בכינו. אין מסרים חדים עדיין לגבי מה שהיא מרגישה ואיך היא חווה את כל המצב הזה, אבל אני מאמין שבימים הקרובים נשב כמו שצריך ונשמע. חשוב לציין, משרד החוץ הנכנס - אנחנו מבקשים את כל העזרה שלהם, זה לא נגמר. אנחנו רוצים את הודיה בבית כמה שיותר מהר".