עשרות דו"חות נרשמו היום (ראשון) על ידי פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, לדייגים שיצאו לדוג בלב ים למרות האיסור שהוטל על ידי משרד החקלאות. מבצע האכיפה התקיים משותף עם השיטור הימי ומשרד החקלאות, והוא נועד למנוע דייג בעונת הרבייה. האיסור החל ביום ראשון שעבר והוא יהיה תקף עד סוף יוני. 

המבצע נערך מחופי אכזיב בצפון עד לחופי אשקלון בדרום בהשתתפות כ-25 פקחים ואנשי אכיפה ובסיוע סירות פיקוח, סירות תצפית על החופים ומטוסי וצילום. במהלך המבצע נחקרו 25 חשודים בעברות דיג וכן ניתנו דו"חות לרכבים שנסעו על שפת החוף בניגוד לחוק. במשרד החקלאות הסבירו, כי האיסור נועד לסייע לריבוי אוכלוסיית הדגים. אבל הדייגים מוחים על האיסור הגורף וטוענים שהוא פוגע בפרנסתם.

בשבוע שעבר אף התקיימו שני משטי מחאה בצפון הארץ. "בכל שנה מתקיימת השבתה של ענף הדייג, בטענה שאין מספיק דגים וצריך לשמור על משאב. ביקשנו שהשנה ההשבתה תקיים בזמן סגר הקורונה, אבל לא נענו. לדייגים נגמר הכסף והתחושה שלנו היא שמנסים לחסל את הענף", טען מזכיר איגוד הדייגים בישראל גיל ססובר.

תאופיק, דיג מפריידיס ואחד ממארגני המחאה הוסיף: "אוסרים עלינו לדוג ובשל משבר הקורונה היינו בבית ולא היה לנו איך להתפרנס". בתוך כך, מפלס הכנרת ירד בסוף השבוע בכשני סנטימטרים, על רקע גל החום הכבד שהביא להיחלשות זרימת המים בנחלים. עם זאת, אתמול בבוקר ירדו כשבעה מ"מ של משקעים באזור הגליל העליון והגולן וההערכות הן שהזרימה בנחלים תתגבר במעט.

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "כמו בכל השנה, גם השנה, איסור הדיג בתקופה זו נועד לשיפור משאב הדגה הטבעי ולשמירה עליו, ומשרת בראש ובראשונה את ציבור הדייגים המסחריים בישראל. השנה, תקופת הרבייה נקבעה ל-44 ימים וכן 28 ימים של היתר מוגבל לדיג, במטרה שמחד יתאפשר לדגים להתרבות ולהעמיד את הדורות הבאים של הדגים, ומאידך, לסייע ככל הניתן ולקצר את תקופת האיסור למינימום ההכרחי.
בשנה שבה אין תקציב מאושר- החלטות האם לתקצב נושא מסויים וכמה- ידונו רק לאחר אישור התקציב".