חשד לניסיון פיגוע בבנימין: כוח צה"ל ביצע היום (שני) בשעות הצהריים המוקדמות ירי לעבר שני פלסטינים שניסו, לפי החשד, לדקור לוחמים סמוך ליישוב עמיחי שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. פרטי התקרית בבדיקה. הלוחמים, כאמור, הגיבו בירי לעבר שני החשודים. לא דווח על נפגעים לכוחותינו. בנקודת האירוע נמשכים עתה עימותים עם כמה עשרות פלסטינים. הלוחמים משתמשים נגדם באמצעים לפיזור הפגנות.

בעת האירוע, שאירע באזור חוות עמיחי הסמוכה ליישוב שילה, התרחש עימות בין שמונה פלסטינים לבין כוח צה"ל. בשלב מסוים, שניים מהפלסטינים שלקחו חלק בעימותים ניסו לדקור את החיילים, והכוח בתגובה הגיב בירי. הפלסטינים הנוספים שהיו במקום נמלטו, ככל הנראה לכפרם, לאחר ששניים מהם נפגעו בפלג גופם התחתון. 

מדובר באירוע הביטחוני המשמעותי הראשון לאחר ביטול התיאום הביטחוני בין הרשות הפלסטינית לישראל. כזכור, בשבוע שעבר הודיע יו"ר הרשות, אבו מאזן, במהלך נאום שנשא ברמאללה, על כוונתו לסגת מכלל ההסכמים שבין הרשות לבין ישראל וארה"ב, הכוללים גם את ביטול התיאום הביטחוני, זאת על רקע השבעת הממשלה החדשה בישראל וכן ההצהרות על כוונות לספח שטחים ביהודה ושומרון ובקעת הירדן. 

בעקבות ההודעה, בכוחות הביטחון העלו חשש מפני הסלמה בגל האירועים האלימים מצד תושבי הרשות. עם זאת, על רקע הצהרותיו הלוחמניות של אבו מאזן, בסוף השבוע פורסם כי גורמים ברשות העבירו לגורמים במערכת הביטחון מסרים מפויסים יותר, לפיהם ביטול ההסכמים מצידה לא יגרור למעשי אלימות.