שר העבודה והרווחה החדש איציק שמולי הגיע היום (שני) לסיכום עם נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר, בדבר הפסקת קיזוז דמי אבטלה מקצבאות הבטחת הכנסה, דמי מזונות, אזרח ותיק, תלויים בנכים ושארים, לאחר דיונים אינטנסיביים שהתקיימו בנושא.

בין השאר סוכם כי סכומים שקוזזו מתחילת חודש מרץ ועד לסוף מאי יוחזרו רטרואקטיבית לזכאים עם כניסת החוק החדש לתוקפו.עוד נמסר ממשרד העבודה והרווחה כי "במהלך חודש יוני לא יהיו קיזוזים. מדובר בהחזר של כ - 250 מיליון שקלים והמהלך צפוי להיות מאושר בכנסת מיד לאחר אישור מסגרת תקציב החירום  בגובה 14 מיליארד שקל בשבוע הבא".

השר שמולי מסר: ״לא נהיה מוכנים להשאיר אף אחד מאחור. מדובר בהישג חסר תקדים לטובת השכבות החלשות. אני מודה לשר האוצר על הגיבוי, למנכ"ל הביטוח הלאומי ולנציגי אגף התקציבים על שיתוף הפעולה התכליתי והמקצועי״.

איציק שמולי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
איציק שמולי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, בהמשך לחשיפת מעריב, הודיע מוקדם יותר היום שר הכלכלה ויו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, כי הממשלה תקים קרן הונית מיוחדת של 500 מיליון שקל לצורך מימון תשלום דמי אבטלה לעצמאים. מפרטים שהגיעו לידי מעריב עולה כי מדובר בקרן חד־פעמית, שמימונה ייבחן מחדש בעוד חמש שנים.

ח"כ פרץ ציין כי מדובר ב"תיקון היסטורי", והוסיף: "העצמאים הם חלק חשוב ביותר מהכלכלה הישראלית, הם אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר של המשק ואני גאה להוביל יחד עם שר הרווחה איציק שמולי את הנהגת הצעד הראשון בכלכלה האנושית – דמי אבטלה לעצמאים".