עדיין לא התיישבו: בחודש יוני שעבר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה חגיגית ברמת הגולן, לכבוד ההכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בריבונות ישראל בגולן, והשתתף בטקס הסרת הלוט מעל שלט המבשר על הקמת יישוב חדש בשם רמת טראמפ.

"מאז הטקס חלפה שנה, ובפועל כמעט ולא קרה דבר", אומר שגיא חדשי, מראשי "גרעין חגי", המבקש להתיישב ביישוב החדש. "אנחנו שומעים על הצהרות חדשות להחיל ריבונות בבקעה וביו"ש. בגולן כבר יש ריבונות - אך לצערנו, בניית היישוב מתעכבת".

"גרעין חגי נקרא על שם רס"ן חגי בן ארי, בן הגולן ואוהב ארץ ישראל, שנפצע קשה בצוק איתן ונפטר כעבור כשנתיים. הגרעין הוקם ב־2018 על ידי מספר חברים שגדלו בגולן. מטרת הגרעין היא להקים יישוב מעורב, חילוני־דתי, שחזונו הוא קהילתיות, מעורבות חברתית וחיבור לאדמה ולסביבה", סיפר חדשי.

רמת טראמפ (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)
רמת טראמפ (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

"התחושה שלנו היא שהנושא התעכב עד כה בגלל המשבר הפוליטי המתמשך ומגיפת הקורונה. אנחנו מקווים ופועלים לכך שהחזון שלנו להתיישב ביישוב חדש שייבנה על אדמת הגולן ייצא לפועל", הוסיף. "בזמנו ביקרו פה שרים וחברי כנסת רבים, והיה גם טקס מכובד בהשתתפות שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן. בין התומכים היו חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר. אנחנו מקווים שכעת, כשהם בקואליציה, הם יירתמו לסייע לנו בקידום התוכנית".

הוא סיפר כי הוא וחבריו מנסים ליצור קשר עם שרת ההתיישבות החדשה ציפי חוטובלי כדי להזמין אותה לסיור בגולן, בתקווה לגייס אותה וגם את שר החקלאות החדש אלון שוסטר למימוש חזון ההתיישבות. חדשי וחבריו מזכירים כי בעת ישיבת הממשלה החגיגית בגולן הצהיר נתניהו: "אנחנו הולכים להקים יישוב חדש ברמת הגולן, דבר שלא נעשה כבר שנים רבות. זהו אקט של התיישבות ושל ציונות ראשון במעלה". כעת הם מצפים ממנו לפרוע את השטרות.

"זה מתסכל לשמוע שמדברים כל העת על ריבונות בבקעה וביו"ש, בעוד שבגולן לא קורה הרבה", אמר עוד חדשי. "אפילו השלט הגדול, שנחנך בשעתו ושמבשר על הקמת רמת טראמפ - מתפורר, ונשארו עליו כיום רק שתי אותיות. אני מקווה שהחזון להקמת היישוב החדש יתגשם לפני שגם שתי האותיות האחרונות ייפלו מהשלט. אנחנו, כעשרים משפחות, רובן מבני הגולן, רק מחכים ליום פקודה".