צעד נוסף לקראת החזרה לשגרה: שרת התחבורה, מירי רגב, ושר הבריאות, יולי אדלשטיין, הודיעו היום (חמישי) על חידוש תנועת הרכבות החל מיום שני הקרוב, ה-8 ליוני. כזכור, לפני כשלושה שבועות, לאחר שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אישר את חידוש תנועת הרכבות, הפך מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, את ההחלטה.

על פי התכנית, חידוש תנועת הרכבות, שכבר נדחה מהתאריך הראשוני שנקבע ב-17 במאי, אמורה להיות במתכונת מלאה. מרבית הקווים ישובו לפעילות ולא צפויה להיות הגבלה על מספר הנוסעים בקרונות.

שלשום התייחסה לנושא ראש תחום חטיבת הבריאות משרד הבריאות, פרופ' רותי גרוס, במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. גרוס אמרה כי "אם התחלואה תמשיך לעלות – יצא שכרנו בהפסדנו".

הרכבת בנתב''ג בעקבות משבר הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
הרכבת בנתב''ג בעקבות משבר הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

"האישור שניתן הוא למודל ההפעלה, אך לא למועד. יש להמתין עם חידוש תנועת הרכבות ולהיצמד ללוח הזמנים המקורי קבעה הממשלה", כתב אז בר סימן טוב ובהמשך התנצל בפני שר התחבורה הקודם, בצלאל סמוטריץ׳, וכן בפני ציבור נוסעי הרכבת על אי ההבנה שהייתה במשרד בתהליך אישור הנסיעה ברכבת.

ממשרד הבריאות נמסר אז בתגובה להחלטה כי  ״אנו מודעים לצורך לאפשר תחבורה ציבורית, אך לצערנו אנו עדיין לא בשלב בו ניתן לתת אישור להתקהלויות בהיקפים כל כך גדולים וצפופים".

מהרכבת נמסר בתגובה להחלטה כי "בשל היותה אמצעי הסעת המונים ייחודי ביחס אמצעי תחבורה אחרים, הכולל מספר קרונות עם יציאות וכניסות רבות, אשר עובר במספר רב של תחנות ביניים, לא ניתן לשלוט במספר הנוסעים והתקהלותם ברכבות וברציפים".