מזג האוויר היום (ראשון) יהיה חם מהרגיל לעונה, בעקבות עוד עלייה קלה בטמפרטורות. במזרח הארץ ישרור עומס חום כבד עד קיצוני, והלילה יהיה לרוב בהיר. מאז יום חמישי מפלס הכנרת ירד ב-1.5 סנטימטרים, כך נמסר מרשות המים. המשמעות היא, כי המפלס המעודכן הבוקר עומד על 209.005- מ׳. 

בתוך כך, המדוזות החלו להגיע לחופי הרחצה. בחוף ירושלים בתל אביב נראו עשרות מדוזות, שעוררו עניין רב בקרב המבקרים. הנחיל המשמעותי הראשון של המדוזות הגיע בסוף השבוע לחוף מציצים בתל אביב. "היתה רוח צפונית שהביאה את המדוזות", סיפר מנהל תחנת ההצלה בחוף המיתולוגי, אברהם אגרמן, שהוסיף: "היו תלונות של מתרחצים על צריבות והם הופנו לחובש בחוף".

מדוזה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מדוזה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ארגמן העריך שזו רק ההתחלה. "הנחילים הגדולים של המדוזות עדיין לא הגיעו וזה יקרה כנראה בשבועות הקרובים כשתימשך ההתחממות של המים", הוא הסביר.

מחר - ירידה קלה במטמפרטורות

מחר תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. עומסי חום כבדים עד קיצוניים יוסיפו לשרור במזרח הארץ. ביום שלישי יהיה יותר רגוע, כשתחול ירידה נוספת בטמפרטורות. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה.

הים התיכון יהיה נוח עד גלי, עם גלים בגובה של 60-30 ס"מ. מעלות החום החזויות: רמת הגולן 35; חיפה 25; בית שאן 38; תל אביב 27; ירושלים 32; ים המלח 36; באר שבע 36; אילת 42.