"הלאמה של אל על לא עומדת על הפרק", אמר היום (רביעי) בכיר במשרד האוצר, והוסיף כי "גם אם המדינה תרכוש את רוב מניות החברה, ספק אם הלאמת החברת תכלל כחלק מהעסקה להצלתה". זאת לאחר שפורסם ביום ראשון כי הממשלה מוכנה להציע לחברה הלוואה לסכום של 250 מיליון דולר.

במקביל, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב מרגי מש"ס, התכנסה היום (רביעי) לדיון מיוחד בעתיד חברות התעופה הישראליות, זאת על רקע הפסקת הטיסות בעקבות משבר הקורונה.

בפתח הישיבה אמר מרגי כי ענף התעופה חווה צניחה של יותר מ-99% בפעילות באפריל השנה לעומת אפריל אשתקד, אך בעוד שכל הענפים האחרים במשק חוזרים אט אט לפעילות ענף התעופה נשאר מאחור. הוא הוסיף כי "עסקים רבים יכולים לפעול בזום, אבל תעופה בזום עדיין לא הצלחנו לעשות".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר כי 90% מכוח האדם של החברה בחל"ת עד סוף יולי לפחות, בשעה שבה לא ברור מה תהייה תמיכת המדינה. לדבריו, החברה במשא ומתן מול המדינה כבר ארבעה חודשים, והמדינה לא הצהירה על תמיכה מעבר להלוואות בנקאיות בערבות מדינה. הוא הוסיף כי כל שאר חברות התעופה בעולם נסמכות על תמיכה מדינית, שבלעדיה לא ניתן יהיה לצאת מהמשבר.

מנכ"ל ארקיע, ירון אמזלג, אמר כי "החברה נמצאת בהדממה והפעלתה בזמן הזה עולה מיליוני דולרים בחודש. אם המדינה לא תיתן מענקים החברות יהיו בבעיה".

מנכ"ל ארגון התעופה העולמי IATA, קובי זוסמן, אמר כי מה שמייחד את ישראל הוא שאין יד מכוונת לענף התעופה, וזה היה עוד לפני הקורונה. הוא הוסיף כי "זה בלי ספק המשבר החמור ביותר בעולם. הונג קונג, למשל, קנתה 400 אלף כרטיסים כדי להזרים כסף לענף".

עוד אמר זוסמן כי "מדינות שמבינות את חשיבות התעופה נותנות תמריצים באמצעות אגרות, פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים והושבנו ריקם או לא הושבנו בכלל. היו"ר מרגי ביקש התייחסות של נציג משרד התחבורה לעניין, ומתח ביקורת על המשרד כשהתברר שלא שלח נציג לדיון. לדבריו, אם המשרד לא שולח נציג לדיון ולא פועל מול משרד האוצר בדרישה לטפל בענף, שלא יצפה ממשרד האוצר לעבוד בשבילו".