יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים ענבל חרמוני פנתה במכתב בהול לשר האוצר ישראל כ"ץ (הליכוד), שבו היא מתריעה מקריסה של שירותי הרווחה בשל השלכות המשבר הכלכלי־חברתי של מגיפת הקורונה.

לדבריה, המשבר מצא את מערכת הרווחה בתת־תקצוב ותקינה, המקשים עוד יותר על פעילותה בימים הקשים האלה, שבהם יותר ישראלים מתדפקים על דלתות לשכות הרווחה.

מהמכתב שהגיע לידי "מעריב" עולה תמונה קשה של המצב בשטח. חרמוני כותבת לשר: "שירותי הרווחה קורסים. ניתן למנוע את רצח הנשים, את גל האלימות נגד קטינים, את ההתאבדויות ממחסור כלכלי ואת כל התוצאות וההשלכות הקשות של משבר הקורונה.

"שבע נשים נרצחו על ידי בני זוגן מתחילת המשבר באכזריות בלתי נתפסת, מספר הדיווחים על מקרי אלימות במשפחה גדל ב־500%, מספר התלונות על אלימות כלפי ילדים ונוער גדל ב־760%, ישנם עלייה דרמטית בשיעורי האבטלה (מעל ל־25%) וריחוק חברתי מתמשך של האוכלוסייה המבוגרת, עלייה דרמטית בתופעות של חרדה, דיכאון ומצוקה, ושימוש גובר בחומרים ממכרים להתמודדות עם ההשלכות של תופעות רגשיות ונפשיות אלה".

היא מדגישה: "משבר הקורונה פגש את השירותים החברתיים במצב קשה, פגיע, עמוס ושאינו יכול להחזיק עוד את הסכר העומד להתפרץ.
"עובדת סוציאלית בתחום הנוער מטפלת כיום בכ־250 ילדים ובני נוער בסיכון גבוה בממוצע, בו בזמן שהיא עצמה מועסקת ב־3/4 משרה. עובדת סוציאלית של קשישים מטפלת בכ־500 קשישים בו זמנית לבדה. כמו כן, נוצרים תורי המתנה של חודשים במערך בריאות הנפש, עיכוב של יותר משנה במתן תסקירים לבתי משפט, ועוד".

"מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. על הממשלה לקחת במו ידיה את האחריות לשיקום השירותים החברתיים, אחרת ניוותר עם חברה יותר ענייה, אלימה, חבוטה וזועמת", כותבת חרמוני, שדורשת מהשר כ"ץ מימון לתוכנית חירום להצלת השירותים החברתיים.