איתמר ניר, סמנכ"ל חברת "פגסוס טיולים", שנפגעה מהמשבר הכלכלי המשתולל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם, שוחח היום (חמישי) עם אלון גל בתכניתו "איפה הכסף" ב-103FM, וסיפר על המיזם היצירתי עליו חשבה החברה.

איך התמודדתם בתקופת הסגר עם הלקוחות שהזמינו טיולים לפסח או לחודשי הקיץ?
"אנחנו התחלנו להרגיש את מה שקורה עוד לפני הסגר, בתחילת פברואר. כשהאירוע התחיל להתפרץ בסין ובמזרח הרחוק, התחלנו לראות את הריקושטים לטיולים שיצאו למזרח הרחוק. כשהסגר הוטל, היינו כבר בעיצומו של המשבר ולא היה לנו זמן להמתין. נערכנו וחשבנו מה המקרה הגרוע ביותר שיכול להיות, ויצרנו קו מוצרים חדש – קו מוצרים לארץ, של תיירות פנים. כשהשמיים נסגרים אי אפשר לצאת החוצה, אנחנו כמו אי בודד. החלטנו להשתמש בנכסים התיירותיים האדירים שיש לארצנו ולעשות את מה שאנחנו יודעים בצורה הכי טובה".

זה נהדר, ככה הופכים משבר להזדמנות. תספר לנו, איך זה עובד בפועל? איך אתם הופכים מדריכים שמומחים לניו-יורק, למומחים לטבריה?
"אכן, זה אתגר אדיר, בעיקר בגלל החשש האדיר בכלל של אנשים לצאת החוצה מהבית, וזה האתגר הראשוני שאנחנו מתמודדים איתו. מה שעשינו, זה לקחת את ארצנו ומפות אותה. נתנו למדריכים שלנו, שיש להם יכולות אדירות מבחינת ידע, ולאנשי האופרציה בתוך הארגון שלנו, להגות מדמיונם טיולים, הם הרי מטיילים בארץ ויש להם הרבה מאוד ידע. כך, למשל, אפשר להגיע לירושלים עם הספר של בולגקוב, וללכת בסמטאות העיר העתיקה דרך החוויה של בולגקוב. או לחילופין, להגיע למפרץ חיפה ולהסתכל עליו מהאזור של מבצר עתלית, להסתכל על כל קו החוף הצלבני ולדמיין איך הוא היה בתקופת הצלבנים והלחימה המוסלמית".

"אנחנו יודעים איך לשלב את כל זה בצורה מרתקת ומעניינת בטיולים, עם נגיעה של חוץ לארץ" הוסיף ניר, "המדריכים של פגסוס מסתובבים בכל העולם, אבל לארץ יש השפעה אדירה על חו"ל – אנחנו מקור תרבות אדיר כ-4000 שנים. המדריכים יודעים לשלב בטיולים את חו"ל ואת הארץ, לתת נגיעות וידע שירתקו כל אחד, מזווית שלא ראינו עד עכשיו".

בוא נדבר על המחירים. בדרך כלל הייתי נוסע עם הילדים לאיזה מלון ליוון לשבוע. מה המקבילה שאתה מציע לקיץ הזה עם הילדים שלי? לאן ניסע, וכמה יעלה?
"יש הזדמנות אדירה ליהנות עכשיו מהארץ במחירים מאוד נמוכים. יצרנו טיול בשבילך ובשביל הילדים שלך, שגם יכניס אותם לעניין החינוך והכרת הארץ. אפשר להגיע לירושלים. ביום הראשון מטיילים בירושלים עם ספר תנ"ך, טיול יפה, שקט ונעים. חושבים על אלקנה, ועל שמואל הנביא כשעוד היה קטנטן, ואלוהים התגלה בפניו בבית המקדש, ומטיילים בסמטאות האלה דרך מקומות מתוך התנ"ך. ביום השני לוקחים את הילדים ומספרים להם איך דת אדירה של מיליארד מאמינים, התחילה בסך הכל מביקור קטן של אימא של קונסטנטין בתקופה הביזאנטית. אנחנו מנגישים את זה לילדים בצורה מעניינת".

תן לי מחירים, תשווה לטיולים בחו"ל.
"טיול מלא לחלוטין למשפחה של 3 נפשות, יעלה בסביבות ה-4500 ₪ ל-3 ימים מלאים, בלי שצריך לפתוח ארנק בטיול".

זתומרת שאנחנו חוסכים כסף. טוב, למדנו.
"לחלוטין, אתה חוסך כסף. זה 350 דולר לאדם, לעומת טיולים בחו"ל שיעלו 400-500 דולר לאדם".