לרגל אישור הממשלה מהיום (רביעי) כי רכבת ישראל תיפתח מחדש ביום שני בשבוע הבא, תחת הגבלות חריפות - הנה כל מה שצריך לדעת על המתווה וכל התשובות לשאלות הנפוצות ביותר. 

מדוע יש צורך בהנפקת שובר כניסה?
בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמל"ל, אושר חידוש תנועת הרכבות בכפוף למגבלת 500 נוסעים ברכבת, במטרה לשמור על הנחיות הריחוק החברתי. לשם כך יונפקו שוברי כניסה ייעודיים. ללא שובר נסיעה בתוקף ללא תתאפשר כניסה לתחנה.

האם השובר הכניסה יחליף את כרטיס הנסיעה ברכבת?
שוברי הכניסה יונפקו ללא תשלום ובנוסף לכרטיס הנסיעה שיש לרכוש טרום עלייה לרכבת. אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר כניסה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה.

כיצד מזמינים שובר כניסה?
ניתן להנפיק שובר בדרכים הבאות: באתר האינטרנט של הרכבת או ביישומון בתכנון מסלול נסיעה לאחר בחירת הרכבת המבוקשת יופיע כפתור "הזמנת שובר".
• מוקד השירות הטלפוני במספר *5770. 
• עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות. 
השובר יונפק לפי מספר זהות ויכלול ברקוד אותו יש להדפיס או להציג על מסך הטלפון עם ההגעה לתחנות.

הוראות הנפקת שובר כניסה. באדיבות רכבת ישראלהוראות הנפקת שובר כניסה. באדיבות רכבת ישראל

היכן עלי להציג את שובר הכניסה והאם עליי לרכוש כרטיס נסיעה?
בכניסה לתחנה יש להציג את השובר מודפס או על גבי מסך הטלפון. לא תתאפשר כניסה ללא שובר נסיעה בתוקף. אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר נסיעה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה.

מה עליי לעשות אם איחרתי את הרכבת אליה הזמנתי שובר?
נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ינפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים.

כמה זמן מראש ניתן להנפיק את השובר כניסה והאם יש הגבלה על מספר השוברים היומיים שנוסע יכול  להנפיק?
הנפקת השובר תתאפשר החל מ-48 שעות לפני מועד הנסיעה. ניתן להנפיק שובר כניסה אחת לשלוש שעות. לא תתאפשר הזמנה של מספר שוברים לאותה רכבת, ולא תתאפשר הזמנת שובר מוקדם מיומיים לפני הנסיעה, כמובן בכפוף להימצאות מקומות פנויים ברכבת.

האם ניתן להנפיק מספר שוברים לרכבת מסוימת?
כל נוסע יכול להנפיק שובר אחד בלבד לרכבת ספציפית. נוסעים המעוניינים לנסוע יחדיו (למשל משפחות) ינפיקו שובר כניסה נפרד לכל נוסע. 

מהן ההנחיות הנוספות לנוסעי הרכבת בתקופת הקורונה?
נסיעה ברכבת בשגרת קורונה כוללת הגבלת כמות הנוסעים ברכבת ל-500 באמצעות חובת הזמנת שובר נסיעה, עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי. במקרה של תסמיני מחלה לא תתאפשר כניסה לתחנות. 

האם תבצעו אכיפה לשמירת הנחיות הקורונה?
יודגש כי האחריות לשמירת ההנחיות היא על הנוסעים. רכבת ישראל תקיים הסברה נרחבת, תמדוד חום באמצעים תרמיים חדישים ותפזר עמדות חיטוי בתחנות.

מהם השינויים בקווי הנסיעה?
תנועת הרכבות תחזור לסדרה (בשלב זה ללא רכבות הלילה וללא עצירה בנתב"ג), למעט קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול ובדגש על מסילות טבעת השרון. לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים אודות זמני הרכבות, מסלולי הנסיעה, במוקד השירות הטלפוני שמספרו *5770 או באתר רכבת ישראל או בפייסבוק.

איך אני מקבל זיכוי או פיצוי לחוזה שרכשתי ולא בוצע בו שימוש בגלל הקורונה?
משרד התחבורה פירסם לציבור את האפשרויות העומדות בפניו לקבלת הזיכוי, ואת אופן הביצוע. למידע המלא ניתן לפנות למוקד משרד התחבורה במספר 8787*.