מועצת המנהלים של אל על דחתה היום (חמישי) את מתווה החילוץ שהוצע לחברה על ידי המדינה בשבוע שעבר. דירקטוריון החברה המליץ על מתווה חלופי, שתכליתו היא למנוע את הפיכתה של החברה לממשלתית.

לפי המתווה שהציע, המדינה תערוב להלוואה של 300 מתוך 400 מיליון הדולרים הנדרשים, ההנפקה לציבור תפחת ל-40 מיליון דולר ולא תהיה מובטחת על ידי המדינה, אלא על ידי חברות חיתום פרטיות, והזרמת המדינה תוגבל ל-60 מיליון דולר.  

להערכת הדירקטוריון, מניעת הפיכתה של החברה לממשלתית תקל על ההנהלה להמשיך במשא ומתן עם ארבעת ועדי העובדים בחברה על תוכנית ההתייעלות. במתווה הקודם הוצעו לחברה 400 מיליון דולרים לצורך חילוץ מכספי המדינה ו-250 מיליון דולרים מהבנקים. את הפער היו משלימים באמצעות שוק ההון.

מטוס אל על (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
מטוס אל על (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

המדינה הציעה לקנות את המניות, ובכך הייתה עשויה להפוך לבעלים, שכן כך היא מחזיקה ב-61% מהחברה. באל על לא מגיבים לפרסום לפי שעה.

בשבוע שעבר הודיעה החברה לבורסה כי היא מאריכה את מועד החל"ת של רוב עובדיה עד לסוף חודש יולי, וכי לא תקיים טיסות סדירות עד אז. היא מפעילה טיסות מטענים, חילוץ ומעט טיסות נקודתיות על פי הצורך. בסך הכל, קרוב ל-6,000 עובדי החברה מתוך 6,500 ממשיכים את החל"ת עד להודעה חדשה.