נטע (סטאר) מרדכי מפתח תקווה, אמורה הייתה לחגוג מחר (ראשון) את יום הולדתה ה-16, אבל תאונה קטלנית שבה הייתה מעורבת גדעה באחת את החגיגות והחלומות של נערה יפה, חכמה ואנרגטית. מרדכי נהרגה בליל שבת בעת שנסעה באופנוע עליו רכב אחיה בן ה-19 בכביש 471, סמוך למחלף שעריה. צוות מד"א פינה את הרוכב במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר.

בשישי בערב נערכה מרדכי להגיע לחברתה, הלומדת איתה בתיכון עמל א' בפתח תקווה. אחיה שהרכיב אותה על האופנוע אותו רכש לאחרונה, סטה מסיבה שעדיין אינה ברורה לשול הדרך, התנגש במעקה הבטיחות והתהפך. הוא פונה על ידי מד"א במצב בינוני עד קשה לבית החולים שיבא בתל השומר.

מנהלת תיכון עמל א' בפתח תקווה, מירי ענני, אמרה אמש בעצב: "היא הייתה ילדה מקסימה, חכמה ומוכשרת מאוד. היה לה חבר בן השכבה. רק בשבוע שעבר פגשתי אותה ואת אמה ביום הורים בבית הספר לקראת חלוקת התעודות. זה אסון גדול למשפחה ולנו".

בוחני המשטרה בזירת התאונה (צילום: אלון חכמון)
בוחני המשטרה בזירת התאונה (צילום: אלון חכמון)

פראמדיק מד"א, אלחנן אלון, סיפר על התאונה המחרידה: "כשהגענו למקום ראינו את שני הנפגעים שוכבים על הכביש במרחק של כ-15 מטרים מהאופנוע. הנערה הייתה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותה. הרוכב השני נפצע בגפיים ולאחר שטופל בשטח פונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה".

גורמים בצוותי הרפואה שהוזנקו לזירת התאונה, סיפרו שכאשר הגיעו לטפל בפצוע, הוא שאל – "מה עם אחותי?". מחקירה ראשונית עולה הערכה שבשלב מסויים הם איבדו שיווי משקל במהלך הנסיעה, מסיבה שעדיין לא ברורה והחליקו לכביש.  

שוטרים מתחנת פתח תקווה, בפיקודו של מ"מ מפקד התחנה רפ"ק שי גז ובוחני תנועה ממרחב שרון, ערכו מייד לאחר התאונה ומדידות ואספו ממצאים מזירת התאונה, בניסיון להבין מה גרם לטרגדיה הקשה.

תאונת אופנוע סמוך פתח תקווה

מיכאל רוזנברג, תושב שכונת הדר גנים בפתח תקווה, שהיה ברכבו ביחד עם שתי בנותיו בדרך לביתו, סיפר כי כאשר חלף סמוך למחלף שעריה הוא הבחין לרגע ברוכב אופנוע שמסיבות לא ברורות סטה לשוליים.

בתאונת דרכים קטלנית נוספת, שאירעה ביום שישי בבוקר, נהרג גבר כבן 63 מרהט. התאונה הייתה במעורבות משאית, רכב מסחרי ורכב פרטי בכביש 40, בין צומת גורל לבאר שבע.

"מדובר בתאונת דרכים קשה בין משאית, רכב מסחרי ורכב פרטי. מערב לגדר ההפרדה שכב פצוע מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה. הוא היה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות נקבע מותו בשטח", שיפר חובש מד"א גדי דנינו – "בשול הכביש שכב פצוע בהכרה, שסבל מחבלות בגופו. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ והוא פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני. נהג המשאית שהתהלך בזירה לא נזקק לטיפול רפואי".

בתוך כך, הולך רגל כבן 30 נפצע בשישי בבוקר באורח קשה מפגיעת רככב בשדרות הר ציון בתל אביב. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב עם חבלת ראש ומחוסר הכרה.

בשישי בצהריים נפצע רוכב אופנוע כבן 20 באורח קשה, לאחר שככל הנראה התנגש במשאית חונה ברחוב תמר אבן בראשון לציון. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים אסף הרופא עם חבלה רב מערכתית.