ממשלת ישראל אומנם אישרה תחת מגבלות מסוימות את פתיחת בתי הקולנוע ביום חמישי האחרון, אך הקפאת ההפקות ובעיית הסדרתן של מכירות הפופקורן והשתייה לקהל המבלים - הן בין הסיבות המעכבות את פתיחתם של מרבית בתי הקולנוע בארץ.

האישור לפתיחת בתי הקולנוע, בהתאם להנחיות ה"תו הסגול", מגביל את מספר הצופים באולמות ל־75% מהתפוסה, מחייב עטיית מסיכה במהלך ההקרנה ואוסר על קיומן של הפסקות. בנוסף, מכירת הכרטיסים תיעשה רק מראש, באמצעות הזמנה טלפונית או דיגיטלית למושבים מסומנים בלבד.

עוד נקבע כי מספרי הטלפון של הצופים יישמרו למשך 20 ימים, ויועברו למשרד הבריאות במקרה שבו יתגלה חולה קורונה, אשר ישב באולם הקרנה שבו הם ישבו.

קולנוע בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קולנוע בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רשתות בתי הקולנוע הגדולות, רב חן, סינמה סיטי ויס פלאנט, החליטו בינתיים שלא לפתוח את האולמות להקרנות, וציינו כי עדיין טרם הוחלט על מועד הפתיחה.

"בגלל הקפאת ההפקות והקרנות הבכורה בעולם, עדיין לא יצאו לאור סרטים חדשים מהוליווד ומאולפנים מובילים נוספים בעולם", סיפר ל"מעריב" בכיר באחת מהרשתות, והוסיף: "רק בשבוע האחרון תעשיית הסרטים החלה לשוב לפעילות. אנחנו בודקים אפשרויות להקדמת היציאה להקרנות של סרטים ישראליים חדשים, ומצפים לתחילת ההקרנות של סרטים מאולפנים בהוליווד ובאירופה".

לעומת רב חן, סינמה סיטי ויס פלאנט, רשת בתי הקולנוע לב כבר מוכנה לפתוח את שעריה. "בתי הקולנוע שלנו עברו בתקופת הסגר שיפוץ ושדרוג ואת כל התהליכים המתבקשים בגלל הקורונה", הסביר גיא שני, מנכ"ל ובעלי בתי הקולנוע לב.

עוד נודע כי הסינמטק צפוי לפתוח שעריו ב־28 ביוני. בין הסרטים העכשוויים שיוקרנו בסינמטק החל מסוף החודש: "התקופה היפה בחיי", "לידה+עירום", "אפריקה", "ברזיל אהובתי" ו"מאסטר שף צ'אנג".