נשלמות ההכנות: כל מה שצריך לדעת לקראת חזרת הרכבת

בתחנות הרכבת ברחבי הארץ נשלמות ההכנות לקראת חידוש התנועה תחת הגבלות חריפות. מנהל אגף פקחים ברכבת ישראל: "מי שיתכנן מראש ייכנס בצורה חלקה לרכבת"

משה כהן צילום: מעריב אונלייןלוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
היערכות בתחנת סבידור מרכז בת"א
היערכות בתחנת סבידור מרכז בת"א | צילום: אבשלום ששוני
3
גלריה

שוברי הכניסה יונפקו ללא תשלום ובנוסף לכרטיס הנסיעה שיש לרכוש טרום עלייה לרכבת. אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר כניסה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה. בניסיון למנוע את הצפיפות והתורים הארוכים, גייסה הרכבת כ-700 עובדים חדשים, שיהיו "דיילי קורונה". הם יווסתו את התורים, ימדדו חום בכניסה וייבדקו את השוברים.

סמנכ"ל ההפעלה ברכבת ישראל, אבי אלמליח מסר כי החל מה-1 ביולי יופעל קו רכבות בין הוד השרון לרעננה והרצליה. לעומת זאת, בשל עבודות תשתית, יהיו תחנות בהן הפעילות תסתיים מוקדם יותר בערב. "אין לכך קשר לקורונה, אלא לעבודות שאנו מבצעים", הוא הבהיר. להערכתו, חשמול הקו המהיר מירושלים עד להרצליה, יסתיים עד סוף ספטמבר. "במהלך הפסקת תנועת הרכבות נעשו עבודות תשתית מואצות וגם הייתה התקדמות משמעותית בחשמול, שהגיע עד לתחנת סבידור", ציינו עוד ברכבת.

סמנכ"ל נוסעים ברכבת ישראל, דודו פילוסוף, ציין שבימי השגרה שלפני הקורונה, כ-250 אלף נוסעים נסעו בממוצע מידי יום ברכבות. "בעקבות צמצום מספר הנוסעים ברכבות, הממוצע יוכל לעמוד על כ-125 אלף נוסעים בלבד ביום", הוא הסביר – "לקראת החזרה לפעילות נפעיל חדר שליטה מיוחד על מנת לתת מענה לכל תרחיש".

אם המתווה החדש של הרכבת יפעל על פי הציפיות, ייתכן שקיבולת הנוסעים תועלה בהדרגה. "יש לנו אפשרות להגדיל עד לכ-75% מהתפוסה את מספר הנוסעים", הבהיר מייקסנר.

נערכים להחזרת הרכבת
נערכים להחזרת הרכבת | צילום: אבשלום ששוני
גם הלוח הופעל
גם הלוח הופעל | צילום: אבשלום ששוני
תגיות:
רכבת ישראל
/
משרד הבריאות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף